Eddig hat légitársaság jelezte érdeklődését a bolgár Bulgaria Air légitársaság privatizációs pályázatán: a napokban az AUA osztrák légitársaság, az orosz Iljusin Finance, valamint az amerikai Capital Management és az Olympic Investors cég. Előzőleg a skandináv SAS és egy kis bolgár magántársaság, a Hemus Air már kinyilvánította érdeklődését. Eddig még egyikük sem állt elő konkrét ajánlattal, de még a pályázati anyagot sem vásárolták meg, erre még 20 napjuk van.
A társaság 99,99 százalékát 30 159 részvény képviseli. Az eladást azért szorgalmazzák, mert az uniós belépésre készülő Bulgária azt szeretné, hogy a Bulgaria Air már megerősödve fogadja az uniós légitársaságok támasztotta versenyt.
Az ország két lépésben kívánja értékesíteni az állami tulajdonban lévő 99,9 százalékos pakettet, és ezzel kívánja javítani a társaság versenyképességét a 2007-ben vagy 2008-ban esedékes uniós csatlakozás előtt. Az állam megtart magának egy aranyrészvényt. A 2002-ben alapított légitársaságnak nyolc lízingelt Boeingből álló flottája van. Tavaly 200 millió leva (kb. 100 millió euró) körüli forgalmat bonyolított, és 500 ezer leva nyereséget ért el.
A Bulgaria Air – amely a Balkan Airlines 2002-es összeomlása után jött létre – a fekete-tengeri országok légitársaságai közül a legnagyobb: jegyzett tőkéje 30,2 millió leva (19,88 millió dollár), Boeingjeivel 19 célállomásra repül. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.