BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A közöny elleni tüntetésre hívnak Gesztiék

Több mint 1000 plakát-, 48 videó-, és 189 mondat-pályázat érkezett idén a hetedik ARC-kiállítás felhívására, ebből a legjobbak – 98 plakát, 20 videó, és 26 mondat – lesz látható augusztusban több mint két héten át a Felvonulási téren. A megnyitó programja a megszokott elemek mellett új kifejezési eszközzel, a tüntetéssel a közöny ellennel bővül.


Augusztus 3-án az ARC a megnyitó zenei programja mellett, tüntetésre hívja fel az érkezőket a közöny ellen: a demonstráció célja, hogy ily módon nyissa fel az egyén és társadalom szemeit azokra a problémákra, amelyek a kiállított művekben is megjelennek. A hetedik plakátkiállítás, videobemutató és mondatmustra egyik központi témája az a társadalmi probléma, amely leginkább csukott szemekre és fülekre talál Magyarországon: a roma integráció kérdése. „A plakát mint köztéri kifejezési eszköz mellé logikusan kívánkozik a tüntetés is” – mondta Bakos Gábor, az ARC egyik alapítója – „mindkettőben ott van a felhívás: nézz rám, érts meg, tégy valamit!”

A legtöbb pályázat a korábbi évekhez hasonlóan szabadon választott tematikával érkezett. A felelősség problémáit körbejáró kiállítás központi témaköre idén a Szimbiózis címet viselte: a Szociális és Munkaügyi Minisztériummal közösen meghirdetett témára 69 pályázat érkezett.
A közszféra felelősségvállalása mellett az idei ARC kiállításon a privát szektoré is szerephez jutott. A kiegészítő jelleggel meghirdetett ügynökségi plakátpályázaton a társadalmi felelősségvállalásban élen járó vállalatok kérték arra a kreatív ügynökségeket, hogy „adjanak ARCot CSR tevékenységüknek”, azaz mutassák meg, hogy az egyébként gyakran kevés nyilvánosságot kapó vállalati felelősségvállalás hogyan jelenhet meg sajátos kontextusban, egy köztéren, azonnali társadalmi reflexiókat vállalva. A beérkezett művek közül 14, így egy-egy ügynökség neve alatt jelenik majd meg.

A kiállítás megnyitóján a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan az ARC átadja a legjobb pályaművek beküldőinek járó díjakat.
A plakátok esetében valamennyi témakörben egy nyertest hirdetnek. A videó-pályázat nyertesei között Legjobb film, Legeredetibb ötlet, Művészi érték és Legértékesebb közcélú és társadalmi üzenet díjakat osztja ki a zsűri. A videó kategóriák győzteseinek filmjeit a TV2 is bemutatja majd, míg a plakát-győztesek művei kikerülnek az utcákra.
Érdekesség, hogy a látogatók közül eddig a fiatalok voltak túlsúlyban: a 18 és 35 év közöttieket érdekli leginkább ez a kiállítás. 62 százalékuk nő, s csupán 38 százalékuk férfi. VGO

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.