Több mint 1000 plakát-, 48 videó-, és 189 mondat-pályázat érkezett idén a hetedik ARC-kiállítás felhívására, ebből a legjobbak – 98 plakát, 20 videó, és 26 mondat – lesz látható augusztusban több mint két héten át a Felvonulási téren. A megnyitó programja a megszokott elemek mellett új kifejezési eszközzel, a tüntetéssel a közöny ellennel bővül.
Augusztus 3-án az ARC a megnyitó zenei programja mellett, tüntetésre hívja fel az érkezőket a közöny ellen: a demonstráció célja, hogy ily módon nyissa fel az egyén és társadalom szemeit azokra a problémákra, amelyek a kiállított művekben is megjelennek. A hetedik plakátkiállítás, videobemutató és mondatmustra egyik központi témája az a társadalmi probléma, amely leginkább csukott szemekre és fülekre talál Magyarországon: a roma integráció kérdése. „A plakát mint köztéri kifejezési eszköz mellé logikusan kívánkozik a tüntetés is” – mondta Bakos Gábor, az ARC egyik alapítója – „mindkettőben ott van a felhívás: nézz rám, érts meg, tégy valamit!”
A legtöbb pályázat a korábbi évekhez hasonlóan szabadon választott tematikával érkezett. A felelősség problémáit körbejáró kiállítás központi témaköre idén a Szimbiózis címet viselte: a Szociális és Munkaügyi Minisztériummal közösen meghirdetett témára 69 pályázat érkezett.
A közszféra felelősségvállalása mellett az idei ARC kiállításon a privát szektoré is szerephez jutott. A kiegészítő jelleggel meghirdetett ügynökségi plakátpályázaton a társadalmi felelősségvállalásban élen járó vállalatok kérték arra a kreatív ügynökségeket, hogy „adjanak ARCot CSR tevékenységüknek”, azaz mutassák meg, hogy az egyébként gyakran kevés nyilvánosságot kapó vállalati felelősségvállalás hogyan jelenhet meg sajátos kontextusban, egy köztéren, azonnali társadalmi reflexiókat vállalva. A beérkezett művek közül 14, így egy-egy ügynökség neve alatt jelenik majd meg.
A kiállítás megnyitóján a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan az ARC átadja a legjobb pályaművek beküldőinek járó díjakat.
A plakátok esetében valamennyi témakörben egy nyertest hirdetnek. A videó-pályázat nyertesei között Legjobb film, Legeredetibb ötlet, Művészi érték és Legértékesebb közcélú és társadalmi üzenet díjakat osztja ki a zsűri. A videó kategóriák győzteseinek filmjeit a TV2 is bemutatja majd, míg a plakát-győztesek művei kikerülnek az utcákra.
Érdekesség, hogy a látogatók közül eddig a fiatalok voltak túlsúlyban: a 18 és 35 év közöttieket érdekli leginkább ez a kiállítás. 62 százalékuk nő, s csupán 38 százalékuk férfi. VGO
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.