A tavalyi 540 millió forintos forgalma megduplázására készül az idén a Fonyódi Ásványvíz Kft. – tudtuk meg Tőczik Zsolttól, a társaság ügyvezető igazgatójától. A számottevő növekedés hátterében részben a prémium kategóriában napjainkra Magyarországon már dominánsnak számító horvát Jana ásványvíz sikere, a cég hagyományos terméke iránti növekvő érdeklődés, illetve a vendéglátás felé történő nyitás áll. A forgalom további növelése érdekében a vállalat az idén bővíti a választékot, új ízeket vezetnek be; ez a Fonyódi ásványvíz esetében néhány napja történt meg, míg a másik terméknél a közeljövőben várható. A megnövekedett keresletet a jelenlegi gyártókapacitás mellett (évi 30 millió liter) ki tudják szolgálni, de ha a tervek szerint alakul az értékesítés bővülése, újabb üzemet építenek, elképzelhető, hogy már jövőre. Ennek megfelelően a cég a napokban írja alá a szerződést a fonyódi önkormányzattal egy a jelenlegi gyárral szomszédos földterület megvásárlásáról, amelyre az új üzemet építik majd – mondta el Tőczik Zsolt. A Fonyódinál egyébként júniusban minden korábbi rekordot megdöntött az értékesítés, és júliusban még az előző havinál is nagyobb forgalomra számítanak, amiben jelentős szerepe van a rendkívüli hőségnek.
Az alkoholmentes italok hazai piacán egyre nagyobb szerepet játszanak az ásványvizek; tavaly már mintegy 700 millió liternyi fogyott belőlük, az idén pedig becslések szerint akár 750 millió liternyit is eladhatnak. Azonban hiába nő a fogyasztás, a sok szereplő miatt – tavaly közel 400 különböző ásványvizet lehetett kapni Magyarországon – nagyon nehéz növelni a piaci részesedést. A kiélezett versenyhelyzet miatt pedig az elmúlt években folyamatos árcsökkenés volt megfigyelhető a szegmensben.
A Fonyódi Ásványvíz Kft.-t 2004 végén vásárolta fel a horvát Jamnica d. d. Zagreb, a régió egyik legnagyobb, Horvátországban domináns pozíciójú ásvány- és forrásvízgyártója. A Jamnica a mintegy 3 milliárd euró éves forgalmú Agrokor csoport tagja. Az Agrokor Horvátország legnagyobb magánvállalata, az élelmiszerek gyártásában és a kiskereskedelemben is piacvezető. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.