Telefonos ügyfélszolgálati központot (call-center) nyit Magyarországon a második negyedéves üzleti eredményeit a napokban nyilvánosságra hozó Unisys amerikai informatikai cég – tudtuk meg Fekete Gábortól, a Unisys Magyarország Kft. vezérigazgatójától.
A társaság már jelenleg is működtet egy 30-40 munkaállomásos központot Budapesten, de a tervek szerint már az őszszel 250-300 terminálosra bővítik a létesítményt. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a call-center jogilag a Unisys hazai leányvállalatához tartozik-e majd, vagy külön cég lesz.
Az ügyfélszolgálati központ az anyavállalatnál bejelentett leépítések miatt megszűnő nyugat-európai létesítmények munkáját veszi át, főként abból a régióból származó ügyfeleket szolgálnak majd ki.
A több mint tíz éve alapított Unisys Magyarország Kft. elsősorban nagy, integrált rendszerek (alkalmazói szoftver, hardver, tanácsadás és szolgáltatások) szállítására szakosodott, ennek megfelelően ügyfélkörét is a hazai nagyvállalatok és bankok teszik ki. Így többek között az OTP Banknak, a Magyar Postának, az Erste Banknak, a Magyar Telekomnak és a közigazgatás számos kiemelt intézményének dolgoznak. A jelenleg mintegy száz főt foglalkoztató társaság tavaly közel 60 millió dolláros árbevételt ért el, ezt az idén várhatóan megismétlik.
A cég anyavállalata, a Unisys Corporation a napokban tette közzé második negyedéves pénzügyi jelentését, amellyel kapcsolatban közölték azt is, hogy a költségcsökkentés érdekében számottevő leépítéseket hajtanak végre. Ennek keretében a tavaly bejelentett 3600-on felül további 1900 embert – a cégcsoport teljes létszámának 15 százalékát – bocsátanak el, elsősorban az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában. Ezzel párhuzamosan Magyarország mellett más kelet-közép-európai országokban, valamint Indiában és Kínában is bővíti tevékenységét a vállalat.
Az amerikai társaságnál a létszámcsökkentéstől évente 325 millió dolláros megtakarítást várnak. Európában Magyarország az egyetlen, ahol nem kerül sor leépítésre, sőt az ügyfélközpont révén nő a Unisys-alkalmazottak száma – közölte Fekete Gábor.
A Unisys az első fél évben közel 2,79 milliárd dolláros bevételt ért el, ez csak minimális mértékben marad el az egy évvel korábbitól. A társaság vesztesége azonban a 2005 első félévi 72,6 millióról 222,5 millió dollárra nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.