BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

M2: még tartják a határidőt

A jelenlegi helyzet szerint úgy tűnik, a kelet–nyugati metró három állomásának (Déli pályaudvar, Moszkva és Deák Ferenc tér) felújítását végző kivitelezők tartják a határidőt, és augusztus 20-án hajnaltól a teljes vonalon közlekedhetnek a szerelvények – közölte érdeklődésünkre Molnár Gábor, a kettes metró felújítási projektjének főmérnöke. A metróvonal Déli pályaudvar–Astoria közötti szakaszát június 10-én zárták le a forgalom elől, a munkálatok keretében az állomások üzemi tere, gépészeti berendezése, elektromos hálózata és utastere újul meg. A forgalom megindulását követően is zajlanak majd az utómunkák: a kapcsolódó technológiai berendezések beüzemelése, valamint az üzemi terekben végzendő felújítások, ezek befejezési határideje november 11. Az idén a kettes metró felújítására összesen 10 milliárd forintot fordít a BKV Zrt., ebből a három állomásra 3,6 milliárdot költenek – mondta el Molnár Gábor.

A rekonstrukció keretében mindhárom állomáson lecserélik az álmennyezetet, az oldalfali és padlóburkolatot, megújul az állomások és az alagutak világítása. A felújítás során az állomásperonok mentén egy esetleges vonattűz oltását végző vízködoltó berendezés létesül, valamint hasonlókat telepítenek a peronok alatti kábelterekbe, a mozgólépcsők alsó szerkezeti terébe és a bejárati csarnokokban található állomási ügyeletesi szolgálati helyiségekbe is.

Az ez évi nyári főütemben építik át az alagúti vágányokat a Déli pályaudvar és a Deák tér közötti szakaszon, valamint a Déli pályaudvari üzemi kihúzó- vágányokat és vágánykapcsolatokat. A rekonstrukció érinti a vasúti távközlő berendezéseket is, megújulnak a hangszórók, kamerák és infrasorompók, valamint az ezeket felügyelő hírközlő asztalok és egyéb berendezések.

Miközben a föld alatt látványos változásokra lehet számítani, a felszíni épületeken csak minimális, az állagmegóvást szolgáló munkákat végzik el. Ennek oka, hogy később lifteket építenek az állomásokon, amelyek ezekből az épületekből indulnak, és így azok felújítása az új projektek keretében történik – tette hozzá Molnár Gábor.

A kettes metróvonal felújítása jövőre is folytatódik a Stadionok, Pillangó utca, Örs vezér tere szakaszon, jelenleg a kivitelező kiválasztása folyik. A forgalom szüneteltetését is igénylő munkákat várhatóan 2007-ben is a nyári időszakban végzik el. A BKV Zrt. összesen 43 milliárd forintot fordít a 10,4 kilométer hosszú, 11 állomású metróvonal felújítására. KZ

Lecserélik a vonalon közlekedő szerelvényeket is

A kettes metró megújulásának keretében lecserélik a vonalon futó szerelvényeket is. A metrókocsi-beszerzésre vonatkozó szerződést július végén írták alá a Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt., a Fővárosi Önkormányzat és a francia Alstom, valamint a Ganz Transelektro alkotta Budapest Metropolis Konzorcium képviselői.

A megállapodás értelmében a nyertes pályázó a 2-es (22 szerelvény) mellett a 4-es metróhoz (15 szerelvény) is szállít járműveket, nettó 247 millió euró értékben.

A kettes metró vonalára a szerződéskötéstől számított két éven belül kell az első szerelvénynek megérkeznie, a harmadik év végére pedig mind a 22-t le kell szállítania az Alstom és a Transelektro alkotta konzorciumnak.

A megállapodás értelmében a nyertes pályázó a 2-es (22 szerelvény) mellett a 4-es metróhoz (15 szerelvény) is szállít járműveket, nettó 247 millió euró értékben.

A kettes metró vonalára a szerződéskötéstől számított két éven belül kell az első szerelvénynek megérkeznie, a harmadik év végére pedig mind a 22-t le kell szállítania az Alstom és a Transelektro alkotta konzorciumnak.-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek