Internetszolgáltatás. Megszünteti a repülőgépek fedélzetén nyújtott műholdas internetszolgáltatását, a Connexiont a Boeing – derül ki a Forbes összeállításából. A repülőgépgyártó hat éve kezdte a projektet, azonban a lehetőség iránt nem volt akkora érdeklődés, amely mellett már nyereséges lett volna. A Connexiont mindössze néhány légitársaság járatain lehetett igénybe venni, a legismertebb közülük a német Lufthansa. Emellett azonban vállalati magánrepülőgépeken, hajókon, valamint tengeri olajfúrótornyokon is használták a Connexiont. A Boeing eredeti elképzelései szerint napjainkra mintegy ötezer repülőgépet kellett volna ellátni a szolgáltatás nyújtásához szükséges eszközökkel, azonban mindössze 146-ot szereltek fel a szükséges berendezésekkel. A repülőgép helyi hálózata és az internet közötti kapcsolatot pedig műholdas technológiával oldották meg.
A szolgáltatást ugyanakkor nem lehet túl olcsónak nevezni, hiszen a Lufthansa járatain egy órára 9,95 dollár, míg a repülés teljes idejére 26,95 volt a díja, amely a légicég és a Boeing között oszlott meg. A német repülőtársaság nagy távolságú járatain egyszerre 40 felhasználó internetezhetett. A Boeingnél a második fél évben 320 millió dolláros költséggel számolnak a szolgáltatás beszüntetésével kapcsolatban. Az üzletágnál dolgozó 560 embert a repülőgépgyártó más részlegeinél tervezik elhelyezni.
A nagy vetélytárs Airbus éppen az idén készül elindítani saját internetszolgáltatását, amely várhatóan az első, a Singapore Airlinesnak szállított A380-as óriásgépen lesz majd elérhető. A társaság a szolgáltatásra közös vállalatot hozott létre a légiipar számára kommunikációs rendszereket üzemeltető svájci SITA céggel. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.