Megnyitotta kapuit Budapesten a világon egyedülálló luxusközpont, a World of Luxury (WoL). A háromnapos nyitórendezvényen olyan világhírű márkák képviseltették magukat, mint a Rolls-Royce a Phantom luxuslimuzinjával és a német Wellendorff az ékszerkollekciójával. Somogyi Róbert, a World of Luxury százszázalékos tulajdonosa és vezérigazgatója elsősorban angolos klubhangulattal szeretné a vásárlást élményszerűvé tenni. A több mint egymilliárd forintos beruházásnak egy rózsadombi villa ad otthont.
Úgy gondoltuk, hogy ha a WoL Budapesten megállja a helyét, akkor mindenhol a világon sikeres lesz. A vásárlóközönség nagy részét várhatóan a hazai érdeklődők teszik ki, a maradékot pedig a környező országokból jövők, de komoly érdeklődőink vannak Japánból és Amerikából – tette hozzá a tulajdonos-vezérigazgató.
A luxusmárkák első féléves eredményei is a fényűző cikkek iránti kereslet növekedését mutatják. A L’Oréal SA, a világ legnagyobb kozmetikai cikkeket gyártó vállalata, a Lancome és a Vichy luxustermékek eladásának tudja be az idei első féléves, 22 százalékos profitnövekedését. A cég profitja éves szinten elérte az 1,09 milliárd eurót, szemben a tavalyi év ugyanazon időszakában realizált 892 millióhoz képest. A párizsi székhelyű cég ezért tovább kívánja bővíteni luxustermékei piacát Kelet-Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában. A legdrágább kozmetikai cikkek forgalma 9,4 százalékkal bővült.
Bohár Mónika, a Marrionnaud parfümérialánc marketingigazgatója szerint a magyar vásárlók egyre több luxusparfümöt vásárolnak, de ez a vásárlási kapacitás még korántsem érte el a nyugati országok szintjét. Az eladási lista élén a Chanel Coco Mademoiselle és a Chance elnevezésű illatok állnak.
A Hugo Boss csoport eladásai az év első felében 14 százalékkal, 712 millió euróra emelkedtek. „A Hugo Boss folytatja a terjeszkedést világszerte. Tökéletesen elégedettek vagyunk az egyesült államokbeli teljesítménnyel, csakúgy, mint a női ruházati szektorban elért eredménnyel” – tette hozzá Bruno Salzer, a Hugo Boss AG irányító testületének elnöke. A cég női ruházati termékeinek eladásából származó bevétele 73 millió euróval növekedett az év első felében, elsősorban a Boss Orange kollekció sikeres bemutatkozásának köszönhetően.
A július óta Magyarországon is jelen lévő Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) csoport 7 millió eurós bevételnövekedést jelentett ez év első felében. A bővülést a nagy ütemű európai és amerikai terjeszkedésnek és az ázsiai piac gyors meghódításának tudja be a csoport vezetősége. A divat- és bőráru eladásából származó bevétel 12 százalékkal nőtt. A magyarországi üzletükben a méregdrága utazóbőröndök a legkelendőbbek.
Az ékszereket, órákat és parfümöket forgalmazó, a szállodaiparban is érdekelt olasz Bulgari csoport 2006 első felében 447,8 millió eurós bevételt tudhat magáénak, ez 15 százalékos növekedés a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Francesco Trapani, a Bulgari vezérigazgatójának elmondása alapján a Parentesi és a Bulgari ékszerkollekciók sikeres bemutatkozása nagyban hozzájárult a bevételnövekedéshez. Az ékszerek a Bulgari forgalmának 41 százalékát teszik ki. Ezenkívül legjobban az öltözetkiegészítők forgalma futott fel 12,2 százalékos növekedéssel 2006 második negyedévében a tavalyi év azonos időszakához képest.
Nem panaszkodhat az olasz luxus-férfiruházatban érdekelt Ermengildo Zegna sem. Európai forgalma 13 százalékkal nőtt, ebből a németországi 31 százalékos emelkedés. Kiemelkedő a bőráruk értékesítése, amely 20 százalékos növekedést mutat. Magyari Tamás, a másfél éve Budapesten is üzemelő Ermengildo Zegna bolt üzletvezetője úgy véli, hogy lényegesen nagyobb a kereslet a cég luxusmárkái iránt. Ugyanakkor szerinte már korábban is lett volna igény a luxusra, csak itthon nem volt elérhető. Az Andrássy úton lévő üzletben a legkeresettebbek a sportosan elegáns, úgynevezett casual ruhadarabok és kiegészítők. Szerinte Magyarországon van igény további luxusmárkák megjelenésére, hazánk azonban Budapest-központú, így várhatóan itt lehet majd további márkaboltok megnyitására számítani. TL
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.