BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Klubban árulják a Rolls-Royce-t

Megnyitotta kapuit Budapesten a világon egyedülálló luxusközpont, a World of Luxury (WoL). A háromnapos nyitórendezvényen olyan világhírű márkák képviseltették magukat, mint a Rolls-Royce a Phantom luxuslimuzinjával és a német Wellendorff az ékszerkollekciójával. Somogyi Róbert, a World of Luxury százszázalékos tulajdonosa és vezérigazgatója elsősorban angolos klubhangulattal szeretné a vásárlást élményszerűvé tenni. A több mint egymilliárd forintos beruházásnak egy rózsadombi villa ad otthont.

Úgy gondoltuk, hogy ha a WoL Budapesten megállja a helyét, akkor mindenhol a világon sikeres lesz. A vásárlóközönség nagy részét várhatóan a hazai érdeklődők teszik ki, a maradékot pedig a környező országokból jövők, de komoly érdeklődőink vannak Japánból és Amerikából – tette hozzá a tulajdonos-vezérigazgató.

A luxusmárkák első féléves eredményei is a fényűző cikkek iránti kereslet növekedését mutatják. A L’Oréal SA, a világ legnagyobb kozmetikai cikkeket gyártó vállalata, a Lancome és a Vichy luxustermékek eladásának tudja be az idei első féléves, 22 százalékos profitnövekedését. A cég profitja éves szinten elérte az 1,09 milliárd eurót, szemben a tavalyi év ugyanazon időszakában realizált 892 millióhoz képest. A párizsi székhelyű cég ezért tovább kívánja bővíteni luxustermékei piacát Kelet-Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában. A legdrágább kozmetikai cikkek forgalma 9,4 százalékkal bővült.

Bohár Mónika, a Marrionnaud parfümérialánc marketingigazgatója szerint a magyar vásárlók egyre több luxusparfümöt vásárolnak, de ez a vásárlási kapacitás még korántsem érte el a nyugati országok szintjét. Az eladási lista élén a Chanel Coco Mademoiselle és a Chance elnevezésű illatok állnak.

A Hugo Boss csoport eladásai az év első felében 14 százalékkal, 712 millió euróra emelkedtek. „A Hugo Boss folytatja a terjeszkedést világszerte. Tökéletesen elégedettek vagyunk az egyesült államokbeli teljesítménnyel, csakúgy, mint a női ruházati szektorban elért eredménnyel” – tette hozzá Bruno Salzer, a Hugo Boss AG irányító testületének elnöke. A cég női ruházati termékeinek eladásából származó bevétele 73 millió euróval növekedett az év első felében, elsősorban a Boss Orange kollekció sikeres bemutatkozásának köszönhetően.

A július óta Magyarországon is jelen lévő Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) csoport 7 millió eurós bevételnövekedést jelentett ez év első felében. A bővülést a nagy ütemű európai és amerikai terjeszkedésnek és az ázsiai piac gyors meghódításának tudja be a csoport vezetősége. A divat- és bőráru eladásából származó bevétel 12 százalékkal nőtt. A magyarországi üzletükben a méregdrága utazóbőröndök a legkelendőbbek.

Az ékszereket, órákat és parfümöket forgalmazó, a szállodaiparban is érdekelt olasz Bulgari csoport 2006 első felében 447,8 millió eurós bevételt tudhat magáénak, ez 15 százalékos növekedés a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Francesco Trapani, a Bulgari vezérigazgatójának elmondása alapján a Parentesi és a Bulgari ékszerkollekciók sikeres bemutatkozása nagyban hozzájárult a bevételnövekedéshez. Az ékszerek a Bulgari forgalmának 41 százalékát teszik ki. Ezenkívül legjobban az öltözetkiegészítők forgalma futott fel 12,2 százalékos növekedéssel 2006 második negyedévében a tavalyi év azonos időszakához képest.

Nem panaszkodhat az olasz luxus-férfiruházatban érdekelt Ermengildo Zegna sem. Európai forgalma 13 százalékkal nőtt, ebből a németországi 31 százalékos emelkedés. Kiemelkedő a bőráruk értékesítése, amely 20 százalékos növekedést mutat. Magyari Tamás, a másfél éve Budapesten is üzemelő Ermengildo Zegna bolt üzletvezetője úgy véli, hogy lényegesen nagyobb a kereslet a cég luxusmárkái iránt. Ugyanakkor szerinte már korábban is lett volna igény a luxusra, csak itthon nem volt elérhető. Az Andrássy úton lévő üzletben a legkeresettebbek a sportosan elegáns, úgynevezett casual ruhadarabok és kiegészítők. Szerinte Magyarországon van igény további luxusmárkák megjelenésére, hazánk azonban Budapest-központú, így várhatóan itt lehet majd további márkaboltok megnyitására számítani. TL

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.