Sok milliárd eurós fejlesztési programról határozott a minap Európa egyik legnagyobb légitársasága, a Lufthansa. A német vállalat flottájának bővítése jegyében 100 új repülő vásárlását tervezi. A két nagy szállító (Airbus, Boeing) egyformán ostromolja a céget, s ez eddig az európai Airbusnak
sikerült jobban, a Lufthansa ugyanis 35 kisebb járművet rendelt négymilliárd euróért. Nyilván a hosszú távú járatokhoz szükséges, széles törzsű repülőgépek esetében is a lehető legalacsonyabbra akarja leszorítani az árat, így sem a Boeingnek, sem az Airbusnak nem lesz könnyű dolga. A Boeing pozicióit ugyanakkor javítja, hogy az A380-as szuperjumbo sorozatgyártását éppen a napokban halaszották el ismét. A társaság jelenleg négy gyártó gépét használja az Airbus és a Boeing mellett – regionális célpontokhoz – a brazil Embraer és a kanadai Bombardier repülői is megtalálhatók a gépparkjában. A hosszabb utakon a Boeing–747-esek, illetve Airbus A340-esek szolgálnak, míg az európai célpontokra Boeing–737-es vagy A320-as repül.
A piacszerzésre is összpontosít a német nagyvállalat: a Germanwingshez hasonlóan újabb céget indítana Italianwings néven. Az olasz pénzügyi befektetőkkel közösen létrehozandó vállalat nem titkolt célja: a mély válságban lévő Alitalia piacából akar megszerezni magának minél magyobb szeletet.
Az európai Lufthansa-járatokat igen sűrűn használó magyar üzleti utasoknak jó hír, hogy az üzleti osztályon már a téli menetrend életbelépését követően (október vége) szabadon hagynak néhány ülést, s ezzel több szabad tér jut a lábaknak. Az intézkedést kiterjesztik az összes leányvállalatra (Air Dolomiti, Augsburg Airways, Lufthansa CityLine, Contact Air, Eurowings). A cég szóvivője szerint nem a jegyár emelésével pótolják a kieső bevételt, ellenkezőleg: azt remélik, hogy az így kialakuló szolgáltatást egyre több üzleti utas veszi igénybe.
Ez év októberéig az európai Lufthansa-flotta 140 repülőgépét alakítják át az új irányelvek szerint, ez összesen mintegy 10 ezer ülés cseréjét jelenti. Tíz gép átalakítási munkálatait a Lufthansa Technik Budapest Kft. ferihegyi hangárjaiban végzik. Az új ülések kisebb súlyának köszönhetően csökken az üzemanyag-fogyasztás is. A teljes európai gépparkkal számolva ez évente körülbelül ötmillió liter üzemanyag-megtakarítást jelent.
A Lufthansának Magyarországon 20 százalékos a piaci részesedése. A cég regionális központja Budapest. Magyarországon a konszernt négy tagvállalat képviseli (Lufthansa Passanger Airline, Lufthansa Systems, Lufthansa Cargo, Lufthansa Technik) közel 700 alkalmazottat foglalkoztatva. A légitársaság Budapestről naponta 16 közvetlen járatot indít Németországba, az elmúlt évben a két ország közötti utasforgalom meghaladta az 500 ezer főt. MN
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.