BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Válságban az Airbus

A többemeletes óriásgép, az A380-as típus folyamatos késése miatt a negyedik tisztségviselő is lemondott az Airbus vezetőségében. Ezúttal az egy hónapja kinevezett vezérigazgató, Christian Streiff távozott, akit az Airbus tulajdonosa, az EADS társ-vezérigazgatója, Louis Gallois váltott fel.

Christian Streiff hivtalba lépésekor több milliárd eurós költségcsökkentő intézkedéseket helyezett kilátásba, amelyeket Louis Gallois kíván véghezvinni: a cég francia- és németországi üzemében tízezer fős létszámleépítést tervez, valamint öt német üzemet zárna be. A Streiff által kitűzött célok alapján a társaság így 2010-ig évente egymilliárd euró adminisztrációs költséget spórol meg. A válság megoldására külön, Power 8 elnevezésű programcsomagot dolgoztak ki, amelynek részletei egyelőre nem ismertek. Az EADS közben további késéseket jelentett be az A400M, hadsereg számára kifejlesztett gép, valamint a 10 millió dolláros befektetéssel készülő A350 XWB típus esetében. Ez utóbbi a Boeing–787 Dreamliner keskeny törzsű típusával venné fel a versenyt. Az A380-as korábban bejelentett késedelmes szállításáért különdíjat fizet a légitársaságoknak.

A toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó, az Airbus válságából szakértők szerint fő riválisa, a Boeing profitálhat. Az amerikai cég a nettó rendelések számában már korábban lekörözte a konkurensét, és az elemzők szerint forgalmának további bővülése várható az A380-as szuperjumbó késése miatt. A legnagyobb kihívás a Boeing számára az, hogy képes legyen teljesíteni a többletrendeléseket, és elkerülje azokat a hibákat, amelyekkel az Airbusnak a napokban szembe kellett néznie – vélik a szakértők. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.