A Vatera az év áruháza
A Vatera.hu lett a közönségszavazatok és a szakmai zsűri döntése alapján az év internetes kereskedője 2006-ban. Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége és az Inter-Európa Bank által alapított díjat az idén második alkalommal ítélték oda. A győztes az elismerés mellett hirdetési lehetőséget is kap a díj médiatámogatóitól, a reklámok elkészítéséhez pedig a Kirowski Rt., az elismerés főtámogatója nyújt segítséget.
A Vateránál az idén 4,5 milliárd forint átmenő forgalommal számolnak a tavalyi 2,7 milliárd forint után – mondta el érdeklődésünkre Csupor Erik, a cég ügyvezető igazgatója.
Jelenleg az online aukciós oldal regisztrált felhasználóinak a száma 223 ezer, ez az év végére várhatóan 240-250 ezerre nő.
Az év internetes áruháza mellett megválasztották a legígéretesebb online kereskedőt is, amely a PPO.hu lett. A cég főként mobilegyenleg-feltöltő szolgáltatásáról ismert.
Bár a hazai online értékesítés csak töredéke a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak (gépjármű- és üzemanyag-értékesítés nélkül 2005-ben 5641,9 milliárd forint), az elmúlt években rendkívül dinamikus növekedés volt tapasztalható a területen. A piac a tavalyi 19 milliárdról az idén várhatóan 26 milliárd forintra bővül a GKI Zrt. piackutató cég előrejelzése szerint. Az ágazatra a nagyfokú koncentráció jellemző, a forgalom 80-90 százalékát a legnagyobb áruházak adják. Színesedik az interneten keresztül értékesítő boltok „választéka”, így egyre nehezebb különbséget tenni a tisztán internetes, illetve a hagyományos kiskereskedelmi egységet is működtető áruházak között. Újabb üzleti modellek is megjelentek a piacon (online boltok piactere, bevásárlóközpontok), illetve azok a hagyományos kiskereskedelmi hátterű boltok, amelyek az interneten keresztül sikeresen értékesítenek, gyakran kiszervezték online tevékenységüket, egy külön cégben végzik azt. VG


