Új olcsó légitársaság kezdte meg működését Malajziában: az AirAsia X a környező országok kiszolgálása mellett hosszabb távra is repül, egyebek mellett európai nagyvárosokat is felvett a célállomások közé. Ezek a járatok várhatóan júliusban indulnak. A légitársaság szoros együttműködést tervez az ugyancsak olcsó jegyű AirAsia céggel, amelynek ugyanaz a Tony Fernandes a tulajdonosa, mint az új cégnek, s amely már most a térség legnagyobb fapados cége.
Fernandesnek az a nem titkolt célja, hogy hét éven belül az AirAsia - amit 2001-ben mentett meg az új tulajdonos az összeomlástól - világ legnagyobb légicége legyen. A két légitársaság közös tulajdonosa szerint erre a vállalatnak meg is van minden esélye, hiszen az AirAsia egy 500 milliós piacon tevékenykedik, s ebből évi 50 milliós utasforgalomra számítanak. Az AirAsia X azonban külföldre is tekint, nemcsak belföldi partnerével, hanem valamelyik brit vállalattal, vagy a Virgin Atlantic vagy az Easyjet céggel is tervez együttműködést.
A jegyek ára várhatóan a fele lesz a hagyományos cégek által kínált árnak. Mindkét cég jelentősen bővíteni akarja flottáját: az AirAsia X 20 Boeing 777-es, vagy Airbus 330-ast tervez venni, az AirAsia legalább 100 Airbus 320-ast készül beszerezni. Az újabb olcsó jegyű légitársaság beindításától Malajzia azt reméli, hogy átveheti a diszkont légitársaságok központjának szerepét Szingapúrtól és Bangkoktól. Az AirAsia X megjelenését megelőzően a hongkongi Oasis Airlines kezdte meg hosszú távú olcsó európai járatok üzemeltetését. (MTI Eco)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.