Soha nem látott légi- forgalmi bÕvülés jellemezte 2006-ot Lengyelországban. EbbÕl a varsói nemzetközi repülÕtér mellett nagyon sok vidéki város is profitálhatott. NÕtt a kínálat, hiszen míg 2004-ben vidékrÕl csak 14 európai célállomásra lehetet eljutni, az idén már 40-re. A fÕvárosi Chopin légikikötÕben január és november vége között 7,5 millió utas fordult meg, ez félmillióval több, mint 2005 azonos idÕszakában.
A regionális repülÕtereken 4,6 millióról 6,8 millióra emelkedett ez a szám, természetesen fÕleg a diszkontcégek terjeszkedése nyomán. Utóbbiak 3,9 millió utast szállítottak az elsÕ tizenegy hónapban. Vidéken az ír Ryanair és a magyar Wizz Air a két meghatározó szereplÕ Lengyelországban. A Warsaw Business Journal szerint a Michael O’Leary vezérigazgató által irányított szigetországi vállalat Wroclawban, Bydgoszczban, Rzeszówban, Szczecinben és Lódzban élen áll. A déli Katowicében és az északi Gdanskban a magyar cégé a vezetÕ pozíció, míg Krakkóban a szlovák SkyEurope uralja a terepet. A hagyományos légitársaságnak számító, állami többségÛ lengyel LOT egyedül Varsóban és Poznanban nem engedte át a kormányt másnak.
A vidéki repülÕterek közül – az egymillió utas/11 hónap minimumot számítva – a krakkói vezet, 2,1 millió utassal, megelÕzve a katowicei és a gdanski légikikötÕt. Az idén a nagyobb regionális repülÕterek is 40-70 százalékot javultak, a teljesen újonan belépettek vagy a kisebbek pedig több száz százalékos emelkedést könyveltek el. A helyi repülÕtér-üzemeltetÕ nagyvállalat (PPL) további fejlesztéseket tervez országszerte. MN
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.