BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Wizz Air–Ryanair párharc

Soha nem látott légi- forgalmi bÕvülés jellemezte 2006-ot Lengyelországban. EbbÕl a varsói nemzetközi repülÕtér mellett nagyon sok vidéki város is profitálhatott. NÕtt a kínálat, hiszen míg 2004-ben vidékrÕl csak 14 európai célállomásra lehetet eljutni, az idén már 40-re. A fÕvárosi Chopin légikikötÕben január és november vége között 7,5 millió utas fordult meg, ez félmillióval több, mint 2005 azonos idÕszakában.

A regionális repülÕtereken 4,6 millióról 6,8 millióra emelkedett ez a szám, természetesen fÕleg a diszkontcégek terjeszkedése nyomán. Utóbbiak 3,9 millió utast szállítottak az elsÕ tizenegy hónapban. Vidéken az ír Ryanair és a magyar Wizz Air a két meghatározó szereplÕ Lengyelországban. A Warsaw Business Journal szerint a Michael O’Leary vezérigazgató által irányított szigetországi vállalat Wroclawban, Bydgoszczban, Rzeszówban, Szczecinben és Lódzban élen áll. A déli Katowicében és az északi Gdanskban a magyar cégé a vezetÕ pozíció, míg Krakkóban a szlovák SkyEurope uralja a terepet. A hagyományos légitársaságnak számító, állami többségÛ lengyel LOT egyedül Varsóban és Poznanban nem engedte át a kormányt másnak.

A vidéki repülÕterek közül – az egymillió utas/11 hónap minimumot számítva – a krakkói vezet, 2,1 millió utassal, megelÕzve a katowicei és a gdanski légikikötÕt. Az idén a nagyobb regionális repülÕterek is 40-70 százalékot javultak, a teljesen újonan belépettek vagy a kisebbek pedig több száz százalékos emelkedést könyveltek el. A helyi repülÕtér-üzemeltetÕ nagyvállalat (PPL) további fejlesztéseket tervez országszerte. MN

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.