Úgy tűnik, a hazai drogériák és más illatszerüzletek egyelőre nem lelkesednek az internetes értékesítés adta lehetőségekért. A Rossmann-lánc több mint két hónapja működő online áruházához nem sorakoznak fel a hazai drogériák és parfümériák, arra hivatkozva, hogy Magyarországon még nem érződik a külföldi a tendencia, a magyarok nem szívesen vásárolnak látatlanba kozmetikumot.
Magyarországon az online kereskedelem dinamikusan bővül, ez új piacot és lehetőségeket jelent – véli Rádi Balázs, a Rossmann Magyarország Kft. értékesítési vezetőhelyettese. A jelenleg a Fotexnet keretein belül, a világhálón működtetett áruház szerinte csak akkor lehet sikeres, ha van megfelelő választék, folyamatos akció, valamint kielégítő szolgáltatás. Az áruházat körülbelül 1500 termékkel indították, de várhatóan ez pár héten belül eléri a 4000-et.
Itt a választékban nagyobb részt képviselnek az úgynevezett nonfood termékek, mint a normál kiskereskedelemben. A vezetőhelyettes hozzátette: az első hónap forgalmát tekintve 25 százalékot tettek ki a kifejezetten felnőttek számára árusított termékek, ezek szintén újdonságnak számítanak a cég választékában. Az internetes drogéria vásárlóközönségét elsősorban a nők, ezen belül pedig a kismamák teszik ki.
Ezzel ellentétben a hazai drogériapiac másik kiemelkedő szereplője, a Drogerie Markt nem kíván az internetes áruházak piacára lépni – tudtuk meg Nagy Júliától, a cég marketingmenedzserétől. Az online kiskereskedelem jelenleg hazánkban veszteségesen működik, így amíg az internethasználók köre nem bővül legalább 20 százalékkal, elvetik az online árusítás lehetőségét. A Rossmann-nal ellentétben a Drogerie Markt a külföldi piacokon – így például az „anyaországban”, Németországban – sem értékesít a világhálón. Hozzáfűzte továbbá, hogy ugyan a cég honlapja jelenleg tájékoztatási funkciót lát el, de néhány éven belül – a hazai netezési kultúra fejlődésével – a Drogerie Marktnál is bevezethetik az online árusítást.
A magyar piacra a múlt év tavaszán – az Azúr-hálózat felvásárlásával – belépő Schlecker Németországon kívül még további négy országban 2000 óta üzemeltet online áruházat. A Németországban 10 800 egységgel jelen lévő illatszerlánc kínálata meglehetősen színes, mi több, a nálunk például kizárólag gyógyszertárakban kapható termékek a Schlecker online-on – vagyis a hagyományos kiskereskedelemben – elérhetők. Hasonlóképpen vélekedik a virtuális áruház bevezetéséről a Marionnaud. Bohár Mónika marketingigazgató kiemelte: az illatszerhálózat csak Franciaországban és Svájcban működtet internetes áruházat, amelynek kínálata szinte megegyezik a hagyományos parfüméria termékválasztékával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.