BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jön a Peek & Cloppenburg

Jövő kedden – közel a Szent István-bazilikához – megnyílik az első magyarországi Peek & Cloppenburg (P&C) áruház, s ezzel új fejezet kezdődik a hazai ruházati kiskereskedelemben. A Németországból indult, ma már tíz európai országban több mint száz egységgel jelen lévő hálózat a klasszikus alapokon épülő áruházi formátumot hozza vissza, persze megújult formákkal, ugyanakkor olyan ismert márkákkal, mint például az Eterna, a Barbour, a Daniel Hechter, a Pierre Cardin vagy a Baldessarini.

A Sas utcai, körülbelül száz négyzetméteres létesítményt a kettévált társaság nagyobb tért hódító része, a düsseldorfi hozta be Magyarországra. Ezt azért fontos hangsúlyozni, mert a hamburgi ág jelenleg jogvitában áll az előzővel, és egyelőre nem tudni, milyen név alatt, de szintén szeretne megjelenni a magyar piacon.

Értesülésünk szerint az egyik ág hamarosan egy négyezer négyzetméteres, tehát az eddigi legnagyobb hazai ruházatiáruház-területre vonatkozó bérleti szerződést ír alá. Ez az üzlet várhatóan a budai Skála helyén, az ING ingatlanfejlesztő cége által felépítendő új komplexumban kap helyet. Úgy tudjuk, sikeres belépés esetén a társaságok további egységeket is nyitnak, ez lehet akár az év végén elkészülő Arena Plazában is, illetve később más, vidéki bevásárlóközpontokban, ahol van esély nagy alapterületű (két-háromezer négyzetméteres vagy ennél is nagyobb) áruházi terület bérlésére.

Pál Erika, a Jones Lang LaSalle nemzetközi ingatlanszakmai szolgáltató cég budapesti társigazgatója, a kiskereskedelmi részleg vezetője lapunknak úgy nyilatkozott: ismerve a P&C két ágának eddigi terjeszkedési stratégiáját, várható volt, hogy valamelyik bevállalja, hogy először inkább csak kisebb alapterületű egységekkel, de mégis gyorsan piacra lép. A később nyíló, nagy alapterületű áruház a maga jól megválasztott márkamixével nagyon sikeres koncepciónak bizonyulhat. A szakértő szerint a P&C megjelenése jelentős hatással lehet az ágazatra, és mindenképpen a kisebb üzletek vagy üzletláncok helyzetét nehezíti. Önmagában az a tény, hogy nem franchise-partneren keresztül, hanem közvetlenül lép a piacra, csökkenti a kockázatot és stabilizálja az üzletmenetet. Más láncok, például a Marks & Spencer a franchise-t választotta. Nem tekinthető közvetlen versenytársnak az alacsonyabbra pozicionált C&A, de a Hennes & Mauritz sem.

A Peek & Cloppenburg első egységét 1901-ben nyitották Berlinben. Azóta több mint száz áruházat adtak át különböző német városokban, majd a nemzetközi terjeszkedés nyomán holland, belga, osztrák településeken is feltűnt az ismert pajzsos logó. Térségünkben már működik ilyen áruház Lengyelországban, Szlovákiában, Cseh- és Horvátországban. A kettészakadt vállalat erősen ostromolja az orosz piacot, ám egyelőre nem jutott dűlőre, és elképzelhető, hogy inkább a franchise-formátumú megjelenést választja.

Bevonulók-kivonulók

A klasszikus városi áruházak közül a brit Marks & Spencer 1992-ben érkezett – főleg plázákban nyitott egységet –, jelenleg összesen kilenc helyen találhat-

juk meg.

A holland–német C&A öt évvel ezelőtt adta át első áruházát, most tizennyolcnál tart, és stop-shopokban is megjelent. A svéd Hennes & Mauritz 2005-ben jött, három egységnél tart, a negyedik, a Vörösmarty téri lesz a legnagyobb, közel kétezer négyzetméter.

Kivonult az egykor a Camponában 1600 m2-en megtelepedett brit Debenhams, a közel 800 m2-es egységeket üzemeltető, 1999-ben érkezett francia La Halle és még sokkal korábban az osztrák Kleider Bauer.

juk meg.

A holland–német C&A öt évvel ezelőtt adta át első áruházát, most tizennyolcnál tart, és stop-shopokban is megjelent. A svéd Hennes & Mauritz 2005-ben jött, három egységnél tart, a negyedik, a Vörösmarty téri lesz a legnagyobb, közel kétezer négyzetméter.

Kivonult az egykor a Camponában 1600 m2-en megtelepedett brit Debenhams, a közel 800 m2-es egységeket üzemeltető, 1999-ben érkezett francia La Halle és még sokkal korábban az osztrák Kleider Bauer. -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.