Nincs olyan autószalon, ahol több luxuskocsit mutatnának be, mint a nagyközönség számára ma nyíló genfi kiállításon, ugyanakkor az év első európai szalonján a „zöld” járművek körül forog a világ. A környezetvédelem, a károsanyag-kibocsátás csökkentése olyannyira fontossá (vagy divatossá) vált az autóiparban, hogy a Porsche AG Genfben jelentette be: tervbe vette, hogy jelentősen csökkenti járműveinek szén-dioxid- és károsanyag-kibocsátását. Sőt, miközben a Porsche fejlesztőközpontjában dolgoznak a 85 százaléknyi etanolt tartalmazó üzemanyag-keverékkel is működő autón, a stuttgarti luxus-sportkocsi márka egy úgynevezett „Full-Hybrid”, vagyis teljes elektromos-benzin motor hibrid rendszer bevezetését is tervezi. A Mercedes 2009-re jelezte hibrid autójának bemutatását.
A szokásosnál drágább rendszert főként a prémium autókat vásárlók engedhetik meg maguknak, másrészt a hibridek kisebb fogyasztása és alacsonyabb károsanyag-kibocsátása éppen a nagy teljesítményigényű vagy nagyobb tömegű és légellenállású divatos sportos terepjáróknál lehet hasznos. Ilyet a – hibrid meghajtásban úttörő – Toyota prémium márkája, a Lexus már forgalmaz Európában, ugyanakkor a Toyota Hybrid Synergy Drive technológiája bemutatkozott a márka új tanulmánymodelljében, a Hybrid X-ben.
A Honda pedig – amely Magyarországon is megkezdte a Civic hibrid motoros változatának értékesítését – kiállította a németországi kutató-fejlesztő központjában tervezett Small Hybrid Sports Concept modellt, egy négy méter hosszú, kompakt autót. Ugyancsak köznapi méretű hibrid jármű a Kia Rio, amelyet a 2005 végén megnyitott, környezetvédelmi technikák kifejlesztésével foglalkozó Hyundai–Kia Eco-Technology Research Centre (ETRC) kutatóközpontban terveztek. A hibrid változat károsanyag-kibocsátása 37 százalékkal alacsonyabb, mint a normál, benzines Rióé, az üzemanyag-felhasználás hatékonysága pedig 44 százalékkal jobb.
A BMW más utat választott: mindennapos használatra alkalmas, hidrogénüzemű limuzinja mérföldkő a tartós és károsanyag-kibocsátástól mentes autózás felé vezető úton. A BMW Hydrogen 7 benzinnel és hidrogénnel egyaránt üzemelő 12 hengeres motorja 260 lóerős, és kettős üzemének köszönhetően hatótávolsága több mint 700 kilométer.
A környezetvédelem mellett a másik gyakran említett kifejezés a szalonon az olcsó autó és a Logan. A General Motors, a Toyota és a FIAT egyaránt a Renault/Dacia Logant, illetve annak piaci sikereit állította követendő példaként. A FIAT szempontjából ez azért is érdekes, mert az olcsó „világautó” koncepciót éppen az olaszok hirdették meg jó néhány éve, a „világautó” Palio azonban Európában nem lett sikeres. Most azonban Sergio Marchionne, a FIAT elnöke bejelentette, hogy a Logan nyomdokaiban szeretne járni a gyár – együttműködve indiai partnerével, a Tata Motorsszal –, hogy új, olcsó kisautóval jelenjenek meg Ázsiában, illetve Kelet-Európában.
A Renault ugyanakkor a közelmúltban azt tette közzé, hogy még a Logannál is olcsóbb gépkocsi tervezésével foglalkozik – írta a Financial Times, hozzáfűzve: a Volkswagen csoportot irányító Martin Winterkorn nemrégiben egy ultrakönnyű kisautó fejlesztéséről beszélt, de nemcsak a feltörekvő piacok, hanem Európa számára is.
Az új piacokkal szembeni várakozást jól jelzi, hogy az évek óta világszerte megállíthatatlanul egyre följebb törő Toyota elnöke, Vatanabe Kacuaki kijelentette: egy olcsó, a Logannal eredményesen versengő modell létrehozása érdekében radikális újra kell gondolni a termelési és gyártási folyamatokat.
A nagy autógyártó csoportok közül talán utolsóként a General Motors jelentette be, hogy szintén tervezi hét-nyolcezer dolláros kisautó és kilencezer dolláros, a Dacia Loganhoz hasonló alsó középkategóriás modell gyártásba állítását az olyan feltörekvő piacok számára, mint India, Kína és Oroszország.
A szalon magyar vonatkozása, hogy Szentgotthárdon készül a most debütált Opel Corsa OPC 1,6 literes, 192 lóerős turbómotorja. A szakújságírók szavazatai alapján pedig az Opel Gt nyerte el az Év Kabriója 2007 címet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.