BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Legyen résen a Bricostore-ban! Több milliós bírságot kaptak

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a Bricostore Hungaria Beszerzési Kft., valamint a Bricostore Hungaria Barkácsáruház Kereskedelmi Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, ezért 2-2 millió forint bírságot kell fizetniük - közölte a hivatal szerdán. 

A GVH közleménye szerint a két vállalkozás tavaly kiadott reklámújságjaiban néhány termék áráról nem megfelelően tájékoztatta vásárlóit.

A GVH a versenyfelügyeleti eljárás során megállapította, hogy a két társaság tavaly több ízben is megtévesztette fogyasztóit. A "Májusi Vásártér" című reklámújságban a Hauraton Recyfix gyeprács, illetve az Adria Kombi merevfalú medence akciós árát a valóságnál kedvezőbben tüntették fel a 2006. április 26. és május 15. közötti időszakban.

A medence esetében ugyanebben a kiadványban a "Kert, szabadidő 124 oldalon" című reklámkatalógusra hivatkozva azt is ígérték, hogy a reklámozott ár az akció keretében március 22-től július 31-ig érvényes.

A "Fűtés Magazin" című reklámújságban a 2006 szeptember 13 és október 16 közötti időszakra hirdetett Tanagra kandalló esetében a két vállalkozás azt a látszatot keltette, hogy a reklámozott áron nemcsak a kőburkolatot, hanem a vasból készült tűzteret is megkapja a vásárló.

Mindezek miatt a Bricostore Hungaria Beszerzési Kft-nek és a Bricostore Hungaria Barkácsáruház Kereskedelmi Kft-nek egyaránt 2-2 millió forint bírságot kell fizetnie.

A bírság összegének alapja a reklámköltség volt. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a győri áruházban limitált mennyiségben ugyan, de a meghirdetett áron adták a gyeprácsot, azaz a fogyasztói panaszokat elfogadták és megfelelő módon kezelték.

A versenyhatóság azonban nem tekintette enyhítő körülménynek, hogy a reklámújságok hátlapján "Az esetleges nyomdai hibákért felelősséget nem vállalunk" szöveg szerepel. Az eljárás alá vontak ugyanis nem mentesülhetnek a versenyjogi következmények alól azzal, hogy saját nyilatkozatot tesznek.

A GVH közleménye szerint minden vállalkozástól elvárható, hogy reklámkatalógusainak nyomdai anyagát kellő gondossággal ellenőrizze a terjesztés megkezdése előtt. Jóllehet a Bricostore Kereskedelmi Kft-t 2000-ben egyszer már elmarasztalta a GVH, ezt mégsem értékelte súlyosbító körülményként. A legutóbbi versenyjogsértés óta ugyanis már több mint öt év eltelt. (MTI Eco)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.