BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csomagfeladás a sarki kisboltban

Szolgáltatás. A kisebb üzletek, boltok, de akár a nagyobb területi lefedettségű láncok, bolthálózatok számára is jelentős kiegészítő jövedelmet, a lakosságnak pedig lényegesen kényelmesebb szolgáltatói hátteret jelent a hazánkban még kevésbé ismert bolt a boltban (shop-in-shop) kereskedelmi rendszer. Ezen a módon nyitott a GLS új csomagküldő szolgáltatást.

A bolt a boltban megoldás azt jelenti, hogy egy már működő kereskedelmi egységbe más szolgáltatók telepítenek különféle tevékenységeket. Magyarországon már jó ideje lehet ilyen módon telefonkártyát vagy lottószelvényt kapni, de a jövőben egy vegyesboltban akár 10-15 szolgáltatás is helyet kaphat – mondta Oreskó György, a GLS magyarországi vállalatának CsomagPont projektért felelős szakembere.

A GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. shop-in-shop rendszerben kíván mind több csomagfelvevő helyet létrehozni Magyarországon. Ahhoz, hogy például egy papírbolt vagy virágüzlet GLS CsomagPonttá váljon, nincs szükség külön beruházásra. A boltban feladott csomagokat a GLS-futárok naponta összegyűjtik, így a feladott küldemények már másnapra megérkeznek a címzetthez. A feladó interneten nyomon követheti a csomag aktuális pozícióját, így pontosan tudja, hogy küldeménye hol tart, vagy hogy időben célba ért-e, valamint letöltheti és kinyomtathatja a csomag átvételi elismervényét. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a szolgáltatás az üzlet általános forgalmát, visszatérő vásárlóinak számát is növeli. Németországban például nem ritka, hogy egy jó helyen lévő kis vegyesbolt 10-15-féle szolgáltatást is kínál, s ez hosszabb távon nálunk is elképzelhető.

A GLS már megkezdte a lakossági csomagszállítást, jelenleg több mint 180 szerződéses partnerénél van mód feladni a küldeményeket. A cég tervei szerint még az idén ez a szám 350-re, 2008 végére pedig 750-re növekszik. A robbanásszerű terjeszkedéshez természetesen szükséges, hogy a kis boltok tulajdonosai felismerjék az együttműködésben rejlő üzleti lehetőséget – mondta Oreskó György, hozzátéve: az eddig megkeresett üzlettulajdonosok nyitottak az új lehetőségre.

A GLS CsomagPontok előnye, hogy az ügyfeleknek nem kell hosszasan várakoznia, a feladás csupán pár percet igényel. Az árstruktúra áttekinthető és a magyarországi lakossági piacon versenyképesnek mondható – állítja Oreskó. A cég a kiszolgálás minőségével, megbízhatóságával és gyorsaságával kíván előnyre szert tenni a hagyományos lakossági postai szolgáltatások piacán. A nagyjából 55 milliárd forint forgalmú teljes szegmensben a cég saját becslése szerint tavaly tízszázalékos részesedést tudhatott magáénak.

A szolgáltatás hazai, széles körű bevezetése egyben kelet-európai próbaüzem is. A GLS szlovákiai és csehországi központja már most is Magyarországon van, és ez a CsomagPontok esetében is így lesz. A GLS arra számít, hogy az újszerű, átlátható és innovatív szolgáltatást a lakosság hamar megkedveli. MK

A holland anyacég és a magyar leányvállalat

A GLS Hungary a csomag- és expressz-, valamint értéknövelt logisztikai szolgáltatásokat nyújtó General Logistics Systems BV, Amsterdam (GLS) leány-vállalata.

Az utóbbi szolgáltatásait teljes tulajdonban lévő, illetve partnervállalatokon keresztül kínálja 34 európai országban. A GLS Systems 29 központi HUB-ból, 667 depóból áll, és 14 500 dolgozót foglalkoztat.

Mintegy 17 700 járműve van úton, 280 millió csomagot szállít évente, 220 000 ügyfél részére egész Európa területén.

Bevételei a 2005/2006 pénzügyi évben a GLS bevételei elérték az 1,5 milliárd eurót (400 milliárd forintot).

A cég hazai leányvállalata 100 főállású alkalmazottat és alvállalkozókon keresztül, mintegy 500 közreműködő munkaerőt foglalkoztat, kiszállítói gépparkja pedig 350 különböző járműből áll.

Az utóbbi szolgáltatásait teljes tulajdonban lévő, illetve partnervállalatokon keresztül kínálja 34 európai országban. A GLS Systems 29 központi HUB-ból, 667 depóból áll, és 14 500 dolgozót foglalkoztat.

Mintegy 17 700 járműve van úton, 280 millió csomagot szállít évente, 220 000 ügyfél részére egész Európa területén.

Bevételei a 2005/2006 pénzügyi évben a GLS bevételei elérték az 1,5 milliárd eurót (400 milliárd forintot).

A cég hazai leányvállalata 100 főállású alkalmazottat és alvállalkozókon keresztül, mintegy 500 közreműködő munkaerőt foglalkoztat, kiszállítói gépparkja pedig 350 különböző járműből áll.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.