BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Védik a környezetet a magyar Marks and Spencer-boltok is

A magyarországi Marks and Spencer ruházati áruházak is csatlakoznak ahhoz az öt éves környezetvédelmi programhoz, amelyet a londoni központú anyacég hirdetett meg - tájékoztatta Jüttner Katalin, a kizárólagos képviselőként megbízott S Modell Zrt. vezérigazgatója az MTI-t. A brit cég több területen vállalt zöld kötelezettségeket. Az összesen 200 millió font költségű program a hulladéktermelés visszafogását, a természetes erőforrások védelmével a klímaváltozás lassítását, továbbá az etikus kereskedelmet, és az egészséges életvitelt szolgálja. Jüttner Katalin elmondta, hogy a vállalások a beszállítókon túl a franchise partnerekre, így a 10 magyarországi Marks and Spencer üzletre is kötelező érvényűek.

A boltokban májustól az eladók igyekeznek lehetőség szerint a legkevesebb reklámtasakba csomagolják megvásárolt termékeiket és a tasakok kizárólag újrahasznosított anyagból készülnek. Tavaly 300 ezer nejlonszatyor fogyott a boltokban. Ugyancsak másodlagos nyersanyagból készülnek a csomagolópapírok és képeslapok, amelyekből főként karácsony előtt adnak el sokat a magyarországi ületek. A magyarországi Marks and Spencer boltokban ősztől kezdik árulni az etikus kereskedelem feltételeinek megfelelően készült női pólókat.

A fair-trade néven is emlegetett kereskedelmi rendszer lényege, hogy kizárólag szegény országoktól vásárolnak bizonyos termékeket, tisztességes árat fizetve azokért, ezzel támogatva az ott élőket. Az ilyen termékek sikerétől függően idővel szélesíteni kívánják a kínálatot. A bioélelmiszerek forgalmazását a Marks and Spencer csak 2009-ben vezeti be Magyarországon, amikor a tervek szerint megnyílik az első élelmiszert is árusító üzlet.

A 100 százalékban magyar tulajdonú, 15 éve a piacon működő S Modell franchise rendszerben üzemelteti a Marks and Spencer üzleteket. Cégbírósági adatok szerint a 7 fővárosi és 3 vidéki Marks and Spencer üzlet tavaly 4,2 milliárd forint forgalmat bonyolított le, ami 26 százalékkal haladja meg az előző évi bevételt. A vezérigazgató arról számolt be, hogy az idén áprilisig 23 százalékkal nőtt a bevétel a 2006-os bázishoz képest.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.