BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Webshopra vált az Otto Group

A vásárlók egyre szélesebb rétege használja az Otto Katalógusáruház Kft. internetes áruházát. Azonban míg ez az Otto Group esetében milliárd eurós forgalmat jelent, a magyar piac még csak most élénkül. A hazai leányvállalat projektmenedzsere szerint az ok az internetpenetrációban, valamint a vásárlói bizalmatlanságban keresendő. Bognár László kifejtette: a nemzetközi gyakorlathoz hasonlóan a hazai vásárlók közel fele a katalógusból történő kiválasztás után, csak a rendelés elküldésére használja az internetet, így költséget takarít meg. A cég hazai értékesítésének körülbelül 20 százaléka a világhálón bonyolódik. Ez a szám magyar viszonylatban kimagasló, és – ahogy a projektmenedzser fogalmaz – további potenciálokat rejt magában. Az arány évről évre növekvő tendenciát mutat, a környező országok növekedési rátájával összehasonlítva is. Ezekben az országokban viszont a jóval nagyobb internetpenetráció miatt magasabb az interneten bonyolódó értékesítés volumene is, ezért csak a fejlődés üteme hasonlítható össze – fűzte hozzá.

A hazai internetes értékesítést illetően a robbanásszerű áttörés még várat magára, ezt az előfizetési díjak csökkenése hozhatja meg. A magyar piacon a környező országokhoz képest is igen alacsony az internetellátottság, ennek elsődleges oka a magas előfizetési díj. További tendencia, hogy a magyar vásárló bizalmatlan, elég, ha megnézzük az internetes fizetéseket: az online vásárolt áruk legnagyobb részét továbbra is utánvéttel fizetik. Az Otto felmérései azt mutatták, hogy a cég esetében igen csekély lenne az érdeklődés erre a szolgáltatásra. A német csomagküldő közelmúltban kiadott közleménye szerint Németországban az ottani legnagyobb online áruház, az Amazon.de eladásait is felülmúlták: a cég csak a német piacon 2,8 milliárd eurós online értékesítést regisztrált. A teljes konszern világhálón keresztül történő eladásai csaknem harmadával, közel négymilliárd euróra emelkedtek. A február 28-ával végződő üzleti évben a csoport forgalma 4,5 százalékkal, 15 milliárd euróra hízott.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.