BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Webshopra vált az Otto Group

A vásárlók egyre szélesebb rétege használja az Otto Katalógusáruház Kft. internetes áruházát. Azonban míg ez az Otto Group esetében milliárd eurós forgalmat jelent, a magyar piac még csak most élénkül. A hazai leányvállalat projektmenedzsere szerint az ok az internetpenetrációban, valamint a vásárlói bizalmatlanságban keresendő. Bognár László kifejtette: a nemzetközi gyakorlathoz hasonlóan a hazai vásárlók közel fele a katalógusból történő kiválasztás után, csak a rendelés elküldésére használja az internetet, így költséget takarít meg. A cég hazai értékesítésének körülbelül 20 százaléka a világhálón bonyolódik. Ez a szám magyar viszonylatban kimagasló, és – ahogy a projektmenedzser fogalmaz – további potenciálokat rejt magában. Az arány évről évre növekvő tendenciát mutat, a környező országok növekedési rátájával összehasonlítva is. Ezekben az országokban viszont a jóval nagyobb internetpenetráció miatt magasabb az interneten bonyolódó értékesítés volumene is, ezért csak a fejlődés üteme hasonlítható össze – fűzte hozzá.

A hazai internetes értékesítést illetően a robbanásszerű áttörés még várat magára, ezt az előfizetési díjak csökkenése hozhatja meg. A magyar piacon a környező országokhoz képest is igen alacsony az internetellátottság, ennek elsődleges oka a magas előfizetési díj. További tendencia, hogy a magyar vásárló bizalmatlan, elég, ha megnézzük az internetes fizetéseket: az online vásárolt áruk legnagyobb részét továbbra is utánvéttel fizetik. Az Otto felmérései azt mutatták, hogy a cég esetében igen csekély lenne az érdeklődés erre a szolgáltatásra. A német csomagküldő közelmúltban kiadott közleménye szerint Németországban az ottani legnagyobb online áruház, az Amazon.de eladásait is felülmúlták: a cég csak a német piacon 2,8 milliárd eurós online értékesítést regisztrált. A teljes konszern világhálón keresztül történő eladásai csaknem harmadával, közel négymilliárd euróra emelkedtek. A február 28-ával végződő üzleti évben a csoport forgalma 4,5 százalékkal, 15 milliárd euróra hízott.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.