BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

B(l)oom előtt a hazai csokorküldés

Itthon egyre többen foglalkoznak virágküldéssel, noha a szolgáltatás ma még korántsem olyan ismert, mint Nyugat-Európában, ahol a lakosok jelentős része rendszeresen küld csokrot – véli Dusnoki Tibor, a Fleurop-Magyarország Kft. ügyvezetője. Másrészt sokan még luxusszolgáltatásnak tartják, annak ellenére, hogy az országon belül 5-7 ezer, külföldre 10-15 ezer forint körüli összegekért továbbítják a csokrokat. A svájci székhelyű Fleurop-Interflora anyavállalat 80 százalékban tulajdonosa a jelenleg száz tagüzletet felölelő és hálózatát folyamatosan bővítő hazai cégnek, a kisebbségi rész a magyar partnerüzletek tulajdona. Az évi közel 100 millió forintos forgalmat lebonyolító cég megközelítőleg 15 ezer küldeményt kézbesít külföldre és belföldre.

Sárosdi Erzsébet, a nemzetközi hálózatban működő Floreal tulajdonosa szerint a magyar és nemzetközi virágküldés már most is jövedelmező üzlet. A világhálón legalább 200 cég kínálja szolgáltatását. Az uniós csatlakozás óta ezek nagy része külföldre is szállít. Jó kapcsolatok kiépítésével jövedelmező üzletet lehet kialakítani – teszi hozzá. A Floreal forgalmának közel 40 százaléka származik a nemzetközi eladásokból. Megrendeléseiket 50 százalékban magán-, 50 százalékban céges küldemények teszik ki.

A nagyobb hálózatok a hozzájuk csatlakozott üzletekkel szállíttatják házhoz a csokrokat, de a kiemelkedő forgalmat generáló események – nőnap, anyák napja – alkalmával a futár- és taxi-vállalatok is közvetítenek. Évről évre megduplázódik a forgalom, ez elsősorban a céges megrendeléseknek köszönhető – jelzi Kovács Erika, a többségében vállalati küldeményeket bonyolító Orchidea Virágsziget tulajdonosa. A cégek megközelítőleg 15–30 ezer forintot költenek egy-egy virágküldeményre, de népszerűnek számítanak a kiegészítők is, mint a bor vagy az ajándékkosár. A magánszemélyek – tette hozzá – az internetpenetráció javulásával élnek majd a világhálón keresztül történő virágrendelés lehetőségével, így az általuk leadott rendelések várhatóan emelkednek az idén.

A hazai vágottvirág-kínálat jó része Hollandiából érkezik. Európa dísznövény-kereskedelmének 60 százalékát, a cserepesnövény-termesztésnek pedig a 40 százalékát szintén a hollandok bonyolítják. A Dísznövényszövetség 2004-es adatai szerint hazánkból 1,2 milliárd forint értékben exportáltunk dísznövényeket az unióba, az onnan származó import 11,4 millió eurót tett ki. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.