Átgondolt, jól szakaszolt és következetesen érvényesített marketinggel hosszú távra is megalapozható egy vállalkozás sikere. Ez a közhelynek is mondható megállapítás fokozottan érvényes a kereskedelmi ingatlanok piacán, ahol a fejlesztő-üzemeltető sokat veszíthet, ha nem figyel eléggé erre a szabályra. A szaporodó fejlesztések ugyanis egy idő után telítik a piacot, és sem a bérlők, sem a vásárlók nem díjazzák, ha elhanyagolják őket, netán nem a megfelelő marketingeszközzel közelítenek hozzájuk.
Az ősz végén nyíló M1 Outlet Center fejlesztője, az FTB Invest Kft. „erősen rákészült” a projektre ebből a szempontból is. Breznay Attila vezérigazgató-helyettes tájékoztatója szerint a százmillió forintos marketingkeretet két fő vonalra osztották: bérlői és vásárlói részre. Előbbinél az életgörbe csúcsához közelítenek, itt az M1 Outlet Center mint vonzó megjelenési lehetőség szerepelt a kommunikációban. Szeptember elején-közepén indul a vevőket megcélzó sorozat, ott az adott márkák elérhetősége, az árkedvezmények és az egész központ szolgáltatásrendszere lesz a középpontban.
„Mindez nem öncélú ráfordítás, nagyon alapos előkészület eredménye” – érvelt a vezető, hozzátéve: a bérlőktől egyszeri, 18 euró/négyzetméteres hozzájárulást kérnek (itt főleg a marketingértéket hordozó, de nem mágnesbérlő társaságokról van szó), s emellett lesz egy havi 2 euró/négyzetméteres díj, ez utóbbi minden bérlőre vonatkozik.
A másutt, más fejlesztőknél szokásostól eltérően kevés DM-levelet küldenek ki a bérlőknek, helyette belső szakemberekkel és ügynökséggel dolgoznak. Ezek egyrészt jobban ellenőrizhetők, másrészt sokkal kedvezőbb ár/érték arányt lehet elérni – fűzte hozzá. Formabontó a fejlesztő azért is, mert az alapkő-letételi, a bokrétaavató és a nyitóünnepségre szánt marketingforrásokat jótékony célra ajánlotta fel. A vezérigazgató-helyettes szerint számukra fontosabb ez a társadalmi elkötelezettség annál, mint hogy az ilyen rendezvényeken sokszor csak a protokoll miatt megjelenő néhány emberrel ezúton is megerősítsék a kapcsolatot.
Van még egy jelentős szempont a kereskedelmi ingatlanok piacán érvényesített marketingben, ez pedig a későbbi befektetők megszólítása. Itt általában szaklapokban, illetve gazdasági újságokban befektetési termékként mutatják be az adott ingatlant, s nincs ez másként az M1 Outlet Center esetében sem. Nem kevésbé fontos a fejlesztő céget bemutató marketingtevékenység, így tulajdonképpen párhuzamos marketing zajlik a cégnél. Egyszerre figyelnek a termék (outlet center) és a vállalat imázsépítésére. „Ugyan valóban úgymond a piacon kell tartani az FTB Investet is, de most a termékre kell összpontosítani” – jelentette ki.
Sajátosságként említette, hogy a szomszédos és bővítés alatt lévő Premier Outlet Center igen hangos kampánya tartalommal tölti meg a médiát. Az M1 Outlet Center esetében most nem az árakon van a hangsúly, hanem azon, hogy még a karácsonyi főszezon előtt megnyitják. „Nem szólunk bele abba, hogy a bérlőink máshol, velünk párhuzamosan is promotálják a termékeiket” – mondta a vezető. Létrehoznak egy bérlői fórumot, azon a bérlők küldöttei megfogalmazhatják az egész házat érintő javaslataikat, ezeknek a fejlesztő teret ad, s ezzel elébe megy az esetleges konfliktusoknak. Arra a kérdésünkre, gondolkodtak-e valamilyen arc felvonultatásán, azt felelte: nehéz lett volna arcot keresni, nagyon sok szóba jöhető ember megosztó személyiségű.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.