BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Cél a bérlői elégedettség

Átgondolt, jól szakaszolt és következetesen érvényesített marketinggel hosszú távra is megalapozható egy vállalkozás sikere. Ez a közhelynek is mondható megállapítás fokozottan érvényes a kereskedelmi ingatlanok piacán, ahol a fejlesztő-üzemeltető sokat veszíthet, ha nem figyel eléggé erre a szabályra. A szaporodó fejlesztések ugyanis egy idő után telítik a piacot, és sem a bérlők, sem a vásárlók nem díjazzák, ha elhanyagolják őket, netán nem a megfelelő marketingeszközzel közelítenek hozzájuk.

Az ősz végén nyíló M1 Outlet Center fejlesztője, az FTB Invest Kft. „erősen rákészült” a projektre ebből a szempontból is. Breznay Attila vezérigazgató-helyettes tájékoztatója szerint a százmillió forintos marketingkeretet két fő vonalra osztották: bérlői és vásárlói részre. Előbbinél az életgörbe csúcsához közelítenek, itt az M1 Outlet Center mint vonzó megjelenési lehetőség szerepelt a kommunikációban. Szeptember elején-közepén indul a vevőket megcélzó sorozat, ott az adott márkák elérhetősége, az árkedvezmények és az egész központ szolgáltatásrendszere lesz a középpontban.

„Mindez nem öncélú ráfordítás, nagyon alapos előkészület eredménye” – érvelt a vezető, hozzátéve: a bérlőktől egyszeri, 18 euró/négyzetméteres hozzájárulást kérnek (itt főleg a marketingértéket hordozó, de nem mágnesbérlő társaságokról van szó), s emellett lesz egy havi 2 euró/négyzetméteres díj, ez utóbbi minden bérlőre vonatkozik.

A másutt, más fejlesztőknél szokásostól eltérően kevés DM-levelet küldenek ki a bérlőknek, helyette belső szakemberekkel és ügynökséggel dolgoznak. Ezek egyrészt jobban ellenőrizhetők, másrészt sokkal kedvezőbb ár/érték arányt lehet elérni – fűzte hozzá. Formabontó a fejlesztő azért is, mert az alapkő-letételi, a bokrétaavató és a nyitóünnepségre szánt marketingforrásokat jótékony célra ajánlotta fel. A vezérigazgató-helyettes szerint számukra fontosabb ez a társadalmi elkötelezettség annál, mint hogy az ilyen rendezvényeken sokszor csak a protokoll miatt megjelenő néhány emberrel ezúton is megerősítsék a kapcsolatot.

Van még egy jelentős szempont a kereskedelmi ingatlanok piacán érvényesített marketingben, ez pedig a későbbi befektetők megszólítása. Itt általában szaklapokban, illetve gazdasági újságokban befektetési termékként mutatják be az adott ingatlant, s nincs ez másként az M1 Outlet Center esetében sem. Nem kevésbé fontos a fejlesztő céget bemutató marketingtevékenység, így tulajdonképpen párhuzamos marketing zajlik a cégnél. Egyszerre figyelnek a termék (outlet center) és a vállalat imázsépítésére. „Ugyan valóban úgymond a piacon kell tartani az FTB Investet is, de most a termékre kell összpontosítani” – jelentette ki.

Sajátosságként említette, hogy a szomszédos és bővítés alatt lévő Premier Outlet Center igen hangos kampánya tartalommal tölti meg a médiát. Az M1 Outlet Center esetében most nem az árakon van a hangsúly, hanem azon, hogy még a karácsonyi főszezon előtt megnyitják. „Nem szólunk bele abba, hogy a bérlőink máshol, velünk párhuzamosan is promotálják a termékeiket” – mondta a vezető. Létrehoznak egy bérlői fórumot, azon a bérlők küldöttei megfogalmazhatják az egész házat érintő javaslataikat, ezeknek a fejlesztő teret ad, s ezzel elébe megy az esetleges konfliktusoknak. Arra a kérdésünkre, gondolkodtak-e valamilyen arc felvonultatásán, azt felelte: nehéz lett volna arcot keresni, nagyon sok szóba jöhető ember megosztó személyiségű.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.