BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Feketéről álmodik a Malév

Konkrétumoktól mentes sajtóbemutatkozót tartott a hét végén Lloyd Paxton, a Malév frissen kinevezett 64 éves brit vezérigazgatója, az eseményen részt vett Borisz Abramovics, a társaság elnöke és Gönci János leköszönt vezérigazgató is. „Az általam vezetett, 2002-ben alapított kazah nemzetközi légitársaság (Air Astana – a szerk.) már nyereséges, ugyanez, vagyis a pirosból a feketébe jutás a cél a Malévnál is, és ez várhatóan két éven belül megtörténik” – mondta a szigetországi szakember.

Paxton irányította annak idején a kazah vállalat teljes munkaerő-toborzását, erős felső vezetői csapatot épített ki. Több mint 30 százalékos éves növekedést tudott elérni pótlólagos tőkeinjekció nélkül, a társaság 2003-ban 1,7 millió, egy évvel később 11,1 millió, 2005-ben pedig 19,2 millió dolláros nettó nyereséget mutatott fel.

A Malév életében kardinális pénzügyi változást hozó cél (veszteségből nyereség) elérésének módjáról egyik vezető sem nyilatkozott, mondván: a következő öt-hat héten belül véglegesítik a középtávú üzleti tervet, s most korai lenne bármit is közölni erről. Szakértők utaltak arra, hogy a pénzügyi teljesítmény erősen hullámzó volt az elmúlt években, ám ha a tulajdonos korábban vázolt bővítési elképzelései valóra válnak, s ezzel párhuzamosan a cég látványosan képes csökkenteni a működési költségeit, akkor akár a nullszaldót is elérheti.

Borisz Abramovics többször hangsúlyozta: a veszteség növekedésének megállítása, majd apasztása kulcsfontosságú.

Ebben az összefüggésben egyelőre nem érdekli a vállalat megvásárlására fordított pénz megtérülése.

Cáfolta a Wizz Air vezetőjének azt a megjegyzését, miszerint a Malév a túl magas működési költségei miatt járatcsökkentésre kényszerülne már a közeljövőben. Hozzátette: minden járatot megvizsgálnak és gazdaságosabbá teszik azokat. A létszám-leépítési terveket illető kérdésre is úgy válaszolt: a kapacitás bővítésére és ehhez új munkahelyekre van szükség.

Az érdekeltségébe tartozó AirUnion és a Lufthansa a minap beható tárgyalásokat kezdett az együttműködésről. Szerinte azonban ez nem veszélyezteti a Malév érdekeit még akkor sem, ha esetleg a Star Alliance-hoz csatlakozik az AirUnion. Gyorsan hozzáfűzte azonban: hasonló tárgyalásokat kezdenek a Oneworld tömörüléssel is, amelybe nem régen lépett be a Malév.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.