BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

McDonald’s: olajcsere

Októbertől minden hazai éttermében kedvezőbb élettani hatású étolajra cseréli az eddig használtakat a McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. – mondta Cselényi Tibor, a társaság minőségbiztosítási vezetője. A cég ezzel párhuzamosan valamennyi európai leányvállalatánál áttér e sütőolajfajta használatára. A magyar társaság az alapanyagot a német Walter Rau GmbH-tól szerzi be. Az új termék nagy olajsavtartalmú napraforgóból és repcéből készül, amelyet a McDonald’s nyugat-európai gazdálkodóktól vásárol fel. A magyar agrárvállalkozások egyelőre nem tagjai a termeltetési rendszernek.

Az új étolaj legfontosabb jellemzője, hogy úgynevezett transzzsírsavtartalma nem éri el a két százalékot, szemben a ma használtak ötszázalékos részarányával. (A transzkomponens csökkentése azért merül fel, mert táplálkozáskutatási eredmények szerint az élettani hatása kedvezőtlenebb más zsírsavformáknál). A mostantól használt sütőolaj telítettzsírsav-tartalma is csak 12 százalék körüli, így az élettani szempontból hátrányosnak ítélt két zsírsavösszetevő mennyisége nem haladja meg a 14 százalékot. (A WHO maximum 23 százalékos telített- és háromszázalékos transzzsírsav-tartalmat ajánl).

A változtatás nem igényel technológiai változtatást az éttermekben és az új termék az ételek ízét sem módosítja – közölte Vadnai Ágnes, a McDonald’s Kft. kommunikációs menedzsere, s hozzátette: a cég a termékfejlesztésnek is felfogható lépéstől nem vár közvetlen keresletnövekedést, de jelentős előnyre tehet szert más

piaci szereplőkkel szemben. A társaság megítélése szerint ugyanis a jobb élettani hatású olaj használatára öt-tíz éven belül minden gyorskiszolgáló éttermi hálózatnak át kell állnia.

A tapasztalatok szerint már ma „forintosítható” hatása van ugyanakkor a tavaly ősszel bevezetett önkéntes jelölési rendszernek, amellyel a McDonald’s a korábbiaknál részletesebb tájékoztatást nyújt termékei tápanyagtartalmáról és a javasolt szükséglethez viszonyuló irányadó napi beviteli értékről (inbé). Mint ismert, e jelölési módszert ez év szeptemberétől nyolc nagy multinacionális élelmiszergyártó – a Coca-Cola, a Danone, a Kraft Foods, a Kellogg’s, a Mars, a Nestlé, a PepsiCo és az Unilever – is fokozatosan alkalmazza. A fogyasztók átfogóbb tájékozódását célzó rendszert a cégek magyarországi leányvállalatai is átveszik (VG, augusztus 17.).

A piaci események azt tükrözik, hogy a McDonald’s Kft. – a gazdasági nehézségek ellenére – a tervezettnél jobban teljesíthet az idén – mondta Vadnai Ágnes. Mint ismert, a társaság az elmúlt évben – 75 millió vásárlóval, 31,8 milliárd forintos forgalommal és csaknem 0,7 milliárdos üzemi szintű nyereséggel – kiemelkedőnek tartott eredményt ért el. Az eddigi adatok alapján folytatódik a pozitív trend: a vállalat hétszázalékos rendszerszintű árbevétel-növekedést vár 2007-ben. Ez jobb eredmény lenne, mint amit a korábbi éveknél szigorúbb üzleti terv tartalmaz a kormányzati megszorító intézkedések miatt. A vártnál kedvezőbb mutatókhoz hozzájárul az is, hogy a McDonald’s az eredetileg beütemezett, inflációkövető fogyasztóiár-emelés egyharmadát hajtotta csak végre az idén, így – figyelembe véve a különböző akciókat is – fenn tudta tartani a vásárlói keresletet. Az viszont ma még kérdéses, hogy a társaság miként tompíthatja majd az ez évi alapanyagár-robbanás árnövelő hatását a következő évben.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.