BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Új fejlesztések Győrben

Présgépek és különféle megmunkálógépek beszerzésére 13 millió eurót fordít az Audi Hungaria Motor Kft., noha csak a napokban jelentette be, hogy 46 millió eurós beruházást követően megkezdte az új négyhengeres Common Rail motorok sorozatgyártását. A beruházássorozat összhangban van az év elején közreadott tervvel, hogy 2011-ig évi 200-250 millió euró értékben továbbfejlesztik a motorgyártó és a motorfejlesztő központot, valamint az éppen két éve átadott 345 fős szerszámgyárat.

A Volkswagen konszern autógyárai számára speciális célszerszámokat készítő üzemet eleve úgy méretezték, hogy kisszériás sportmodellek számára is gyártson karosszériaegységeket. A közel 40 millió eurós beruházásból létrejött, 18 ezer négyzetméteres üzemben előbb az Audi RS4 sportautóhoz készültek karosszériaelemek, de a tavalyi kapacitásbővítés révén egy éve már a középmotoros R8-hoz is gyárthatnak ott elemeket. Az új modellhez a motorháztetőt, az oldalelemeket, az ajtókat és a gépkocsi tetejét alumíniumból préselik, speciális, háromdimenziós lézerberendezéssel vágják, majd összetett illesztőtechnikával fejezik be a műveletet. A sportautó hajtását szolgáló 4,2 literes, nyolchengeres, közvetlen befecskendezéses, 420 lóerő teljesítményű motort szintén Győrben gyártják.

Az Audi vezetése folyamatosan pályázik a konszernen belül újabb gyártási megbízások elnyerésére – felelték a győri vállalatnál arra a kérdésre, hogy a mostani kapacitásbővítő beruházás öszszefüggésben áll-e újabb termékpaletta-bővítéssel. Arról azonban tájékoztattak, hogy a szerszámgyárba több mint húsz mérnököt keresnek, s mérnökfelvétel van a fejlesztés, a minőségbiztosítás és a sorozatgyártáshoz szükséges alkatrészek beszerzésének a területén. A 5500 fős társaság az idei első kilenc hónapban 1,468 millió motort gyártott, 1,8 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. A TT sporkocsikból pedig 46 239 darabot szereltek össze, ezekből 32 079 volt a TT Coupé és 14 160 a TT Roadster.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek