Az online aukciós oldalt működtető Vatera.hu lett a 2007. év internetes kereskedője a közönségszavazatok és a szakmai zsűri döntése alapján. Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége és az Inter-Európa Bank által alapított díjat az idén harmadik alkalommal ítélték oda. A győztes az elismerés mellett hirdetési lehetőséget is kap a díj médiatámogatóitól, a főtámogató, a Kirowski Zrt. pedig reklámtervezést ajánlott fel.
Az Év Internetes Kereskedője díjat tavaly is elnyerő Vateránál az idén 6,5 milliárd forintos átmenő forgalommal számolnak a tavalyi 4,9 milliárd után – mondta el érdeklődésünkre Csupor Erik ügyvezető igazgató. Az oldal regisztrált felhasználóinak száma már meghaladja a 300 ezret, de a jelenlegi bővülési ütem mellett az év végéig várhatóan 440 ezren lesznek.
A társaságnál három nagyobb projekten dolgoznak párhuzamosan. Várhatóan néhány héten belül elindul a Vatera szolgáltatása Szlovákiában, illetve a további külföldi terjeszkedés érdekében piacfelmérést végeznek a környező országokban – mondta lapunknak Csupor Erik. Emellett megújul a webes piactér arculata és a szolgáltatás alapját jelentő alkalmazás is, az átállás az új megoldásra várhatóan 2008 első negyedévében lesz.
Az év internetes áruháza mellett megválasztották a legígéretesebb online kereskedőt is, amely az internetes ételrendelési szolgáltatást kínáló Netpincér.hu lett. Bár a hazai webes értékesítés mindössze 0,8-0,9 százaléka a teljes kiskereskedelmi forgalomnak – az európai uniós átlag 1,7-1,9 százalék –, az elmúlt években átlagosan 50 százalékos körüli növekedést ért el. Az idén várhatóan 45 milliárd forintos forgalommal zárnak a hazai webáruházak a tavalyi 30 mil-
liárd után a GKIeNet előrejelzése szerint. Ebben az összegben azonban nem szerepelnek az interneten értékesített utazási és biztosítási szolgáltatások, illetve a webes piacterek forgalma. Ez utóbbi tétel Kis Gergely, a GKIeNet ügyvezető igazgatója szerint mintegy 15 milliárd forinttal növelné az idei online kiskereskedelmi forgalmat.
A Gemius piackutató cég regionális felmérése szerint a térségben a román internetezők a legaktívabb online vásárlók, a megkérdezettek fele nyilatkozott úgy, hogy havonta legalább egyszer vesz valamit a világhálón, míg a hazai netezőknek csak mintegy egyötöde. Ugyanakkor a magyarok a legelégedettebbek a régióban a webboltok szolgáltatásaival, a felmérésben részt vevők 70 százaléka még egyáltalán nem tapasztalt problémát a világhálós vásárlással kapcsolatban.
Az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában jóval komolyabb hagyományai vannak az online vásárlásnak, mint Magyarországon, és a prognózisok szerint a netes kereskedők ez évben is rekordbevételre számíthatnak a karácsonyi ünnepek előtti vásárlási láz eredményeként. A Forrester Research piackutató cég adatai szerint az Egyesült Államokban 33 milliárd dollárt költenek majd el a felhasználók a weben az ünnepet megelőző hetekben, ez 21 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A leggyakrabban ruházati termékek és kiegészítők kerülnek majd az amerikaiak virtuális kosaraiba.
Európában a britek fordítják majd a legtöbbet vásárlásra, a szigetország webes kereskedői mintegy 27 millió vevőre és 20 milliárd euró körüli forgalomra számíthatnak. Őket a németek követik 12 milliárd eurós költéssel, míg a franciák az előrejelzés szerint 6,5 milliárdot hagynak a webáruhá-zaknál az ünnepek előtt. A Forrester Research prognózisa szerint az idén a karácsony előtti időszakban összesen 51 milliárd eurót költenek el az európaiak az internetes boltokban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.