Az Aldi olcsóbb, a Lidl több a Nielsen piackutató szerint
A Lidl boltszám tekintetében megelőzte az Aldit. Európában összesen 7271 üzletük működött decemberben, míg az Aldi hálózatához csupán 6997 tartozott – állapította meg a Nielsen piackutató vállalat. Az Aldi csak tíz európai országban van jelen, és általában úgy terjeszkedik, hogy egy-egy boltjára 25 000 lakos jusson. Ezzel szemben a Lidl majdnem kétszer annyi országban működtet üzleteket, például Skandinávia mellett az új EU-tagállamokban is. Azokban az országokban, ahol mindkét cég megjelent, az Aldi piaci részesedése – kivéve Franciaországot – jóval magasabb. Például Németországban az élelmiszer-kiskereskedelem bevételének negyedrésze az Aldi és a Lidl pénztáraiba kerül, ebből azonban oroszlánrész jut az Aldinak: 60 százalék. Más európai piacokon az Aldi forgalma összességében stabil, miközben az egy üzletre eső bevételek kismértékben csökkennek. A Lidl sikerének fő oka valószínűleg a saját márkás termékek magas aránya. DK


