BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Olyan jók vagyunk, hogy sírnunk kell - mondja a Porsche vezérigazgatója

A német Porsche AG az üzleti éve januárral záruló első felében körülbelül 46 600 autót adott, illetve ad el, 18,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Az óvatosságot csupán a kisebb áremelkedés jelzi, emiatt a bevétel kevésbé nőtt: 14,2 százalékkal 3,5 milliárd euróra emelkedett. Az ármérsékletet a viszonylag gyengébb amerikai és német piac indokolta: az Egyesült Államokban, mennyiségben, 11 százalékkal, Németországban 4 százalékkal szaporodott az értékesítés. Ez utóbbi sem csekélység azonban ahhoz képest, hogy Németországban tavaly egészében csökkent a lakossági fogyasztás az egy évvel korábbihoz viszonyítva. A többi piacon 28 százalékkal több autót adott el a Porsche az üzleti éve első felében, mint egy évvel azelőtt.

"Nem számítva valamilyen váratlan eseményt, minden bizonnyal idén is olyan eredményt érünk el, hogy nehéz lesz visszafojtani az örömkönnyeket", írta a Porsche vezérigazgatója, Wendelin Wiedeking az előzetes becslés kommentárjában.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.