Miért nem nézték az Oscar-gálát? Itt a magyarázat
Az Oscar-gála nézettsége a tapasztalat szerint nagyban függ attól, hogy vannak-e nagysikerű közönségfilmek a jelöltek között. Az idén teljesen hiányoztak a blocbusterek a jelöltek között: a tavalyi észak-amerikai bevételi lista első tíz helyezettje közül a legfontosabb díjakra – legjobb film/rendezés/főszereplő – egyet sem jelöltek.
A fődíjesélyesek közül a Juno szerepelt a legjobban, de ez a film is csak 130,4 millió dolláros egyesült államokbeli bevétellel dicsekedhet.
Az Oscar körüli felhajtás a filmes bevételeket is megdobja. A legjobb filmnek kijáró elismerés a szakemberek szerint akár 60 millió dollárt is jelenthet. A győztes Nem vénnek való vidékre ez rá is fér. A november 9-én bemutatott mozinak a jelölés a Nielsen EDI szerint csupán 6,8 millió dollár pluszbevételt jelentett.
A film ez idáig világszerte összesen „mindössze” 94,9 millió dollárt hozott a Box Office Mojo szerint – igaz, nálunk csak a jövő héten mutatják be.
A nyolcvanadik Oscar-gála nem csupán a díjazottak, de a ceremóniát közvetítő tévécsatornának is kellemes napot szerzett. A Walt Disney médiabirodalomhoz tartozó ABC évente 10–20 millió dollárt keres az Oscar-átadás közvetítésén. A társaság nézettséget nem garantál, így a borsos spotárakat befizető hirdetők nem csupán a nyertesek kiléte, de a nézőszám miatt is izgulhatnak. Az idén egy harmincperces reklámért 1,8 millió dollárt kért a csatorna, hat százalékkal többet, mint egy évvel korábban. (Ennél drágábban csak a Super Bowl reklámhelyeit adják: a február 3-i nagy öszszecsapást közvetítő Fox 2,7 millió dollárt kért fél percért.)


