Monarchia: 60 százalékos leépítés a kínálatban
Az MMI csökkenti a portfóliójába tartozó kézműves borok számát. A cégcsoport hazai tagja, a Monarchia Borászat Kft. például – ahol az amerikai Starry Night társborászat alapítója, Bruce Walker konzultánsként tevékenykedik – 25-ről tízre mérsékli a kínálatot, miközben az egységes arculat érdekében minden üvegre a társaság egri birtokán található eperfa Gyémánt László festőművész által megalkotott képe kerül. A cél, hogy csak olyan borok maradjanak a portfólióban, amelyek a hazai mellett a nemzetközi piacon is eredményesen szerepelhetnek.
A cég tavaly 25 millió dolláros forgalmat – ebből idehaza kétmillió dollárnyit – realizált, 2008-ban közel 30 milliós bevétel a cél. Kovács Nimród többségi tulajdonos kifejtette: „Külföldi kínálatunk 15 százalékát adják a magyar borok, ez évi 130 ezer palackkal az amerikai piacra irányuló teljes hazai kivitelt tekintve is komoly mennyiségnek számít a minőségi borok piacán.”
A társaság arra törekszik, hogy saját borai mellett a hazai és a külföldi partnereiktől vásárolt italokat a lehető legkevesebb közvetítőn keresztül juttassák el a fogyasztóhoz. Ez megfelelő ár-érték arányt, a cégnek pedig nagyobb nyereséget biztosít.
Kovács Nimród szerint sajnálatos módon több érdekes szőlőfajta is eltűnt a régióból, például az Osztrák–Magyar Monarchiából származó és a Haraszty Ágoston által Amerikába kivitt Zinfandel ma már térségünkben sehol sem terem. Ezért ezt a bort az MMI a Starry Night jóvoltából hozza „újra haza”.


