BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Monarchia: 60 százalékos leépítés a kínálatban

Márkaépítéssel és a termékkör szűkítésével kívánja erősíteni pozícióját a magyar és az amerikai piacon is jelen lévő Monarchia Matt International (MMI) kereskedő cég.

Az MMI csökkenti a portfóliójába tartozó kézműves borok számát. A cégcsoport hazai tagja, a Monarchia Borászat Kft. például – ahol az amerikai Starry Night társborászat alapítója, Bruce Walker konzultánsként tevékenykedik – 25-ről tízre mérsékli a kínálatot, miközben az egységes arculat érdekében minden üvegre a társaság egri birtokán található eperfa Gyémánt László festőművész által megalkotott képe kerül. A cél, hogy csak olyan borok maradjanak a portfólióban, amelyek a hazai mellett a nemzetközi piacon is eredményesen szerepelhetnek.

A cég tavaly 25 millió dolláros forgalmat – ebből idehaza kétmillió dollárnyit – realizált, 2008-ban közel 30 milliós bevétel a cél. Kovács Nimród többségi tulajdonos kifejtette: „Külföldi kínálatunk 15 százalékát adják a magyar borok, ez évi 130 ezer palackkal az amerikai piacra irányuló teljes hazai kivitelt tekintve is komoly mennyiségnek számít a minőségi borok piacán.”

A társaság arra törekszik, hogy saját borai mellett a hazai és a külföldi partnereiktől vásárolt italokat a lehető legkevesebb közvetítőn keresztül juttassák el a fogyasztóhoz. Ez megfelelő ár-érték arányt, a cégnek pedig nagyobb nyereséget biztosít.

Kovács Nimród szerint sajnálatos módon több érdekes szőlőfajta is eltűnt a régióból, például az Osztrák–Magyar Monarchiából származó és a Haraszty Ágoston által Amerikába kivitt Zinfandel ma már térségünkben sehol sem terem. Ezért ezt a bort az MMI a Starry Night jóvoltából hozza „újra haza”.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.