BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bővítést tervez a Sió-Eckes

Mintegy 600 millió forintot meghaladó kapacitásbővítést tervez jövőre a Sió-Eckes Kft. Siófokon – tudta meg a Világgazdaság. A vállalat ügyvezető igazgatója, Fazekas Endre elmondta: a piacvezető pozíció megtartása érdekében bővíteniük kell a klasszikus gyümölcslé-kategóriát, ami új termékek bevezetését jelenti a piacon, ehhez pedig bővítésre van szükség. A vállalat középtávú tervei között szerepel a bioitalok bevezetése is, egyelőre azonban nem áll rendelkezésre megfelelő mennyiségű magyar bioalap-anyag – véli Fazekas.

A Sió-Eckes 2006-ban már tárgyalt a hazai termelőkkel biogyümölcs felvásárlásáról, a tömeggyártáshoz azonban a megfelelő mennyiséget importból kellene fedezni. A siófoki gyár legkevesebb 5 tonna gyümölcsöt tud feldolgozni óránként, s ekkora mennyiség még bio-almából sem áll rendelkezésre – fűzte hozzá.

Úgy véli, a bioleveket a jelenlegi kiskereskedelmi árhoz képest jóval olcsóbban lehetne eladni, hiszen a jelenlegi gyártók rendkívüli extraprofittal értékesítik. Kereslet is lenne a biolevekre, elérhető árú kínálat viszont nincs. A társaság a portfólióbővítés céljából tavaly átvette a Szentkirályi ásványvíz, idén januártól pedig a Bomba! energiaital forgalmazását. A vállalat ez évre 20 milliárd forintos árbevételt tervez.

A száz százalékban a német Eckes-Granini tulajdonában lévő Sió-Eckes Kft. nettó árbevétele 2007-ben 20 százalékkal, 17,6 milliárd forintra emelkedett az előző évhez képest. Az üzleti eredmény 50 százalékkal, 500 millió forintra emelkedett tavaly. Az AC Nielsen adatai szerint közel 230 főt foglalkoztató cég az alkoholmentes üdítőitalok piacán mennyiségben 20 százalékos, értékben 28 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.

Fazekas Endre hozzátette, a hazai gyümölcsalapanyagok radikális drágulása, az energiaáremelések, s egyes gyümölcssűrítmények beszerzési árának emelkedése közel 200 millió forintos többletköltséget okozott a vállalatnak, ezt azonban az erős piaci verseny mellett nem lehetett érvényesíteni a fogyasztói árakban. Az, hogy mégis sike-

res évet tudhatnak maguk mögött, elsősorban a promóciós politika, az új termékek sikeres bevezetésének, valamint a PET- (műanyag) palackos italok forgalombővülésének tudható be – tette hozzá.

A hazai gyümölcslépiac öszszességében mindössze egy százalékkal bővült tavaly, így az egy főre eső éves fogyasztás meghaladta a 40 litert. Ízek tekintetében továbbra is a narancs, az alma és a barack a legkedveltebb, de egyre nagyobb teret nyernek a multivi-taminok és a vegyes gyümölcsitalok.

Szakértők figyelmeztették lapunkat arra, hogy átrendeződés figyelhető meg a magyarországi szereplők között: egyre nagyobb piaci részesedést tudhat magáénak a Coca-Cola Cappy üzetága, valamint megjelent a piacon a Tropicana, amely a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. márkája. Mindemellett egyre nagyobb, az idén mintegy 30 százalékos részesedést szereznek meg a kiskereskedelmi hálózatok saját márkás gyümölcslevei is.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.