Elindult a magyar Bridgestone
Japán hagyományok szerint szakés hordó feltörésével avatták fel a környei ipari parkban a Bridgestone gyárát. Arakava Sosi, a Bridgestone csoport igazgatótanácsának elnöke elmondta, hogy ez a csoport 48. termelőüzeme, s a harmadik, amely a legfrissebb, automatizált BIRD (Bridgestone Innovative and Rational System) technológiával dolgozik. Ilyen gyár Japánon kívül csupán Mexikóban és Magyarországon van. A 190 millió eurós beruházás révén a csaknem 200 főnek munkát adó üzem személy- és kisteherautókhoz gyárt abroncsokat, ezekből a termelés felfutása idején – 2009 első fél évétől – napi nyolcezer készülhet. A 66 hektáros gyártelepen 2006 áprilisában kezdődött az egy évig tartott építkezés, a próbagyártás pedig tavaly novemberben indult. A Tatabányával szomszédos Környe mellett a kiváló infrastruktúra, a jól képzett munkaerő és az autópálya közelsége miatt döntöttek.
Magyarországi beruházását azzal indokolta a világcég, hogy hat európai gyára már nem képes kielégíteni a piaci igényeket. A Bridgestone Europe növelte kapacitását a Poznanban lévő üzemében, emellett megkezdte a szintén lengyelországi Stargard városában egy teher- és autóbuszabroncsok előállítására szakosodott egység építését, amely várhatóan 2009 első felében kezdi meg az abroncsgyártást. A spanyolországi Bilbaóban található gyárral együtt – ahol a kapacitás már 30 százalékkal, napi 5000 darabra nőtt – a környei üzem kielégíti majd a Bridgestone kisteherautó-abroncsai iránti piaci igényt.
A Bridgestone Corporation – amely 1988-ban vásárolta fel az akkor második legnagyobb amerikai gyártót, a Firestone-t, s később a Daytont is bekebelezte – a világpiac meghatározó szereplői között van: a francia Michelin Európában, az amerikai Goodyear Észak-Amerikában, a japán Bridgestone pedig Ázsiában vitathatatlanul éllovas.


