BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milliárdos fejlesztések a balatoni főszezonra

Az idén mintegy 10 százalékos vendégszám-emelkedésre számítanak a Balaton mint kiemelt turisztikai régió kereskedelmi szálláshelyein – tájékoztatta a Világgazdaságot Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Elsősorban több külföldi vendéggel kalkulálnak, ugyanis a belföldi turizmus tavalyihoz hasonló robbanásszerű emelkedése Róna Iván szerint a magas energia- és élelmiszerárak miatt ebben az évben nem várható. Mindazonáltal a belföldi keresletet generáló – a vállalatok által vásárolt – üdülési csekkek értéke az idén becslések szerint 25 százalékkal, 40 milliárd euróra emelkedik. Magyarországon is érvényesülnek a nemzetközi tendenciák, csökken az egy-egy utazással itt eltöltött napok száma. A vezérigazgató úgy véli, az egyik legfontosabb cél, hogy mérsékeljék a szezonalitást a Balatonon. Ennek érdekében egyre több szálloda veszi fel kínálatába a wellness- és konferenciaszolgáltatásokat. Németország, Ausztria és Hollandia mellett új ígéretes küldő piacok is megjelentek, elsősorban a skandináv államok, valamint Fran-cia-, Cseh- és Lengyelország.

A megváltozott kereslethez való alkalmazkodás jegyében a Balaton régió kínálatában új szegmensként jelenik meg ez évtől a golf és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások. A golfturizmus olyan fizetőképes, tehetős réteget vonz az országba, amely nem csak egy-egy hétvégére érkezik. A szolgáltatástól a vendégéjszakák számának emelkedését várják. A két készülő golfpálya mellett jelentős fejlesztésekkel várják a szezont a régió szálláshelyei is: a balatoni kempingeket és szállodákat üzemeltető SCD Group fejlesztései az idén elérik a 13,5 milliárd forintot.

Róna Iván kiemelte: az idén még érezhetőbb tendencia a Balaton-parti négy-öt csillagos hotelek térnyerése. Hozzátette: százmillió forintot meghaladó marketingkampányokkal készülnek az idén a Balaton belföldi és külföldi népszerűsítésére. Továbbá a régió legfontosabb turisztikai szolgáltatói és önkormányzatai a Magyar Turizmus Zrt.-vel közösen 56 millió forintos költségvetéssel Légi Marketing Alapot hoz létre új légi járatok indítására.

Tavaly a Balaton kereskedelmi szálláshelyei 1,2 millió vendéget fogadtak, ők 4,5 millió éjszakát töltöttek el a tóparton. A számuk 6,2, a vendégéjszakáké 1,7 százalékkal bővült, meghaladva az országos átlagot. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.