Az Egyesült Államokban tehát az Apple elektronikus zeneboltja, az iTunes már most is megelőzi a hagyományosan működő áruházláncot, a Wal-Martot, ezzel jelezve egy új, digitális kor eljövetelének lehetőségét. Az Amazon, amely a CD-k, DVD-k, és könyvek eladásával 15 milliárd dolláros forgalmat produkált, visszaesett a ranglistán a harmadikról a negyedik helyre. Így a zene eladás tekintetében most már megelőzi a Best Buy – írja a New York Times.
A GiantSteps Media Technology Strategies tanácsadó vállalat elemzője szerint világos, hogy a digitális tér a fejlődés útja a nagyvállalatok számára, az Amazonnak pedig ennek megfelelően kell pozícionálnia magát.
Az Amazon alelnöke, és alapítója és úgy véli: a cég számára elsőrendű fontosságú a digitalizáció. A kereskedő óriás már eddig is több lépést tett ebbe az irányba. Az Amazon Unbox mintegy 30 ezer televíziós–, és mozifilmet kínál megvételre, vagy kölcsönzésre elektronikus formában. Az Amazon tavaly ősszel MP3 üzletét is megnyitotta, miután hosszas vitát követően a vezetőség úgy döntött: nem látja el másolásvédelemmel az általa forgalmazott zenéket. A döntést a digitális üzletág alelnöke azzal indokolta: úgy gondolták, csak önálló lemezcégekkel szerződnek majd, így nem lesz szükség a D.R.M rövidítésű szerzői jogvédelemre. Ők maguk is meglepődtek, amikor mind a négy média konszern felajánlotta a tulajdonában lévő zenék egy részét.
Az Amazon vezetői szerint gondot jelent, hogy az átlagfelhasználó még mindig nem érti pontosan, milyen előnyökkel jár, hogy D.R.M.-mentes zenéket vásárolhat. A cég ezért most kampányt indít annak érdekében, hogy többen vegyék igénybe az MP3-szolgáltatásokat. Emellett a CD-k eladását sem hanyagolják el, az REM új albuma, az Accelerate például hagyományos, és letölthető formában is elérhető lesz az Amazonon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.