Legutóbb tavaly novemberben választott vezért a Hídépítő, mégpedig éppen a cég éléről 12 év után eltávozó Apáthy utódlására. „A társaságot jogerősen eltiltották egyes közbeszerzési pályázatokon való részvételtől, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NIF) jelentős kártérítést követel. De a társaság ellen más eljárások is folyamatban vannak, és jelentős nehézségekkel kell szembenéznie a folyamatban lévő építkezéseken" – ecsetelte akkor a cég helyzetét Sébastien Gilbert Morant az új vezér.
A közbeszerzésektől való eltiltás komoly érvágás lehet, hiszen tavaly például a közpénzeket elnyerők toplistáján a Hídépítő a maga 54 milliárd forintnyi pályázatgyőzelmével a Strabag mögött a második volt. A közbeszerzési szabálytalanságon kapott cégeket elvileg bármely ajánlatkérő kizárhatja pályázataiból, így a sztrádakartellügyben jogerősen elmarasztalt Hídépítőt is. Tudható, a versenyhivatal vasúti kartell gyanújával is indított eljárást, amelyben a Hídépítő szintén érintett.
A nyomozók pedig csődbűntett okán kutakodnak egyebek közt a Montavia Kft. esetében, amelyet a Hídépítő a Vegyépszerrel közösen vett meg. A tiszatenyői vasútépítkezésen 17 kilométernyi vasbetonalj felszedésére szólította fel a megrendelő a konzorciumot, amelyben tag a Hídépítő-tulajdonú Montavia. Apáthy mindazonáltal nem aggódik, a Hídépítőt "üzleti megfontolásból vettem meg" - vágta el a HVG kérdéseit, a hetilap szerint azonban nincs kizárva, hogy Apáthy strómanként lép most színre.
Jelenleg a cég az M0-s északi Duna-hídjának 62 milliárd forintos építkezésén, valamint a fővárosi 4-es metró Etele tér, Gellért tér és a Fővám téri megállóinak építésén dolgozik, a Bamco-konzorciumban részt vesz az 53 milliárd forintos megrendelést jelentő alagútfúró munkálatokban is. A Hídépítő kivitelezésében készül a Közép-Európa legnagyobb környezetvédelmi beruházásának kikiáltott, 249 millió eurós csepeli központi szennyvíztisztító nagyobb része is. Továbbá a tavaly rekordáron elkészült, a csatlakozó úttal együtt 78 milliárdos kőröshegyi völgyhíd és a korábban, közel 54 milliárdból elkészült dunaújvárosi Pentele híd építésében is szerepet vállalt.
A Hídépítő ügyeit és a benne rejlő lehetőségeket mindenesetre a legjobban Apáthy ismerheti, aki 1970 óta dolgozik a cégnél. "Szeretném a Hídépítőt a régi fényében látni, ehhez minden adottsága megvan" - mondta a HVG-nek. Ehhez dűlőre kell jutnia a főváros polgármesterével is, aki tavaly decemberben nagy garral jelentette be: ha a Hídépítő nem teljesít a szerződés szerint, a főváros más kivitelező után néz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.