BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vége az illegális és veszélyes anyagok szállításának

Országos nyilvántartást állít össze a katasztrófavédelem mindazokról a cégekről, amelyek valamilyen módon érintettek a veszélyes anyagok szállításában. Az intézkedés célja, hogy felszámolják ezek illegális fuvarozását - írja a Npszabadság.

 Évente négyezer-ötezer tonna különösen veszélyes anyagot - például kénsavat, klórt, illetve lőport és más robbanóanyagokat - utaztatnak Magyarország közútjain, míg a "csupán" veszélyes hulladék fuvarozása során több millió tonnányi szállítmányt továbbítanak.

Tavaly csak a nyilvántartott tranzit megközelítette a százezer tonnát; ötvenötezer tonna ólomakkumulátort, tízezer tonnánál több ózongyilkos halont vagy más mérgező, részben már hosszabb ideje betiltott anyagokat tartalmazó hulladékot, szerves oldószereket, de rákkeltő vagy egyéb szörnyű hatású készítményeket is vittek át az országon.

A szállítmányok többsége a Balkánról indult, míg a cél zömében Ausztria, Franciaország, Hollandia vagy Németország volt.

Mindehhez képest tulajdonképpen meglepő, hogy a veszélyes anyagok fuvarozása során tavaly alig tucatnyi baleset történt.

Veszélyes üzemről lévén szó, ezért az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) a közutakon és a telephelyeken is folyamatosan ellenőrzéseket tart. 

 A legtöbb gond a kis hazai fuvarozókkal van így tulajdonképpen érthető, hogy az esetleg többmilliós bírságot nem szívesen fizetik ki.

 Aggasztó viszont, hogy szaporodnak az illegális veszélyeshulladék-lerakók, és gyanús anyagok tűnnek fel egyes rendezetlen helyzetű ipari parkokban és más kisebb telephelyeken is. Ezért országos nyilvántartást állítanak fel mindazon cégekről, amelyek a veszélyes áruk szállításában feladóként, fuvarozóként vagy más módon érintettek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.