Sukyong Hong, a Samsung tengerentúli eladásokért felelős részlegének vezetője nemrég ismertette, milyen feltételeket szab magának a cég annak érdekében, hogy továbbra is a hordozható számítógépek piacán maradjon. Ennek értelmében 2011-re 5,7 százalékos piaci részesedést kellene elérnie, ami meglehetősen nehéz feladatnak tűnik, tekintve, hogy 2005 és 2007 között 1,5-ről mindössze 1,7 százalékra emelkedett az arány.
Ahhoz, hogy talpon maradhasson, a Samsungnak legalább a 6 százalékos részesedést elérő Sonyt kellene legyőznie, a többi versenytárs ugyanis a HP (23 százalék), Acer (16 százalék), Dell (14 százalék), Toshiba (10 százalék) ugyanis elérhetetlennek látszik.
A piacbővítésre két lehetőség látszik: a cég megkezdhetné a mini-PC-k gyártását, ahogyan azt versenytársai is megtették, úgy tűnik azonban, hogy erre nem kerül sor, mivel a Samsung attól tart, hogy az olcsóbb készülékek előállítása csökkentené a többi notebook eladásait. Ígéretes lépésnek tűnik az amerikai piacra történő belépés is.
A Samsung egyelőre csak egy modellt forgalmaz az Egyesült Államokban, amely magas ára miatt nem túl népszerű az átlagfelhasználó körében. A kérdés érdekessége, hogy a Sony számos, a Samsung által gyártott alkatrészt használ fel notebookjaiban, például magát az LCD panelt is – írja a Cnet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.