Cégvilág

Nem hoz eleget a konyhára a MySpace - Új arculat jön

Amikor a News Corporation három éve megvásárolta a népszerű közösségi oldalt, arra számított, hogy a felhasználók száma folyamatosan növekszik majd, és ezzel együtt ömlenek a reklám-dollárok is. Úgy tűnik, ez mégsem valósul meg.

A MySpace jelenleg 115 millió felhasználóval rendelkezik, és növekedést mutat, a pénzügyek terén viszont nem teljesít olyan jól, mint azt a tulajdonos News Corporation elvárná. A két hét múlva végződő pénzügyi év végén a MySpace biztosan nem éri el a kitűzött egy milliárd dolláros célt. Amikor a negatív előrejelzésekkel kapcsolatos hírek áprilisban megjelentek, az elemzők egy része leértékelte a céget – írja a New York Times.

Éppen ezért szerdától a MySpace új designnal jelentkezik, több teret hagyva a pénzt hozó reklámoknak. A közösségi oldal az Egyesült Államokban 73 millió felhasználót tud magáénak, szemben a rivális Facebook 36 milliójával. A MySpace az adatok, és az elemzők véleménye szerint is növekedést hozhat. Ennek ellenére a News Corporation elnöke, Peter Chernin egy konferencián úgy nyilatkozott: a közösségi oldalak személyes profil-oldalain nehezebb a reklám spotok elhelyezése, mint gondolták. A közösségi portálok egy teljesen más világot jelentenek – fűzte hozzá az igazgató.

Ezzel a felismeréssel a 2006-ban elkezdődő várakozások kezdtek csökkeni. Két évvel ezelőtt a MySpace 900 millió dolláros reklám szerződést kötött a Google-lal, az eltelt időben azonban kiderült: a közösségi internetes portálokon történő reklámozás nem olyan hatékony, mint gondolták. A MySpace a június 30-záruló pénzügyi évben 755 millió dolláros bevételről száol be, amelynek harmadát teszi ki a Google-lal kötött reklám szerződés. A reklámok ebben az időszakban 265 millió dollárt hoztak a közösségi portálnak.

reklám internet spot Google myspace
Kapcsolódó cikkek