Cégvilág

"Újrateremtettük a tömegmédiát" – animációs filmmel reklámoz a Google

A Google az AdSense rendszert is beveti legújabb projektjében. A keresőóriás maga finanszírozza új animációs filmjét, amely kizárólag az interneten lesz elérhető, és helyet ad a legkülönbözőbb reklámoknak. A Cavalcade minden idők legdrágább egyedi tartalomfejlesztése.

Seth MacFarlane-t az amerikai közönség a Family Guy  című népszerű animációs sorozat szerzőjeként ismerte meg. A Fox-sorozat írója most a Google-lal együttműködésben újra beveti az általa teremtett karaktereket. A Seth MacFarlane’s Cavalcade of Cartoon Comedy címre keresztelt alkotásra több millió dollárt költ a Google, a videó pedig kizárólag az interneten lesz elérhető. Ezzel a Cavalcade lesz minden idők legdrágább, internetre fejlesztett egyedi tartalma – írja a New York Times.

Az ötven, kétperces epizódot a nézők számtalan reklám kíséretében tekinthetik meg, a rajzfilm ugyanis voltaképpen a Google új reklámozási stratégiájának alapja. Eszerint statikus hirdetések helyett a rövidfilmeket helyezi el több ezer honlapon. A videóhoz kapcsolódó hirdetésekről az AdSense gondoskodik, különböző formában. Bizonyos helyeken a reklámozott cég mint támogató jelenik meg egy feliraton. Más esetekben a nézőknek az animáció előtt végig kell nézniük egy rövid, TV-reklámhoz hasonló szpotot.

Kim Malone Scott, az AdSense sales igazgatója a módszerrel kapcsolatban kijelentette: úgy érzi, újrateremtették a tömegmédiát. Az interneten eddig valóban nem voltak jellemzőek az egyedileg kidolgozott, magas költségvetésű produkciók. A gyártók eddig nem használhattak fel hat számjegyű összegeket, mivel a szponzorok nem látták biztosítottnak a megtérülést. Az évi 400 millió dollárral gazdálkodó Media Rights Capitalnál viszont úgy vélik, sikerült egy nyerő stratégiát kidolgozniuk a Google segítségével. Minden alkalommal, amikor valaki egy ilyen videóra kattint, a hozzá kapcsolódó reklámozó fizet. A díj eloszlik a Google, a Media Rights, a kiindulási honlap, és a készítő MacFarlane között.

A szerzőnek egyébként a Fox-szal kötött szerződésének egyik hézagát kellett kihasználnia azért, hogy megegyezhessen a Google-lal. A szakítás oka MacFarlane szerint az, hogy az amerikai médiahatóság szinte gúzsba kötötte őt cenzúrájával, amellyel száműzte a TV-sorozatból a szerinte sértő helyzeteket, és illetlen megjegyzéseket. Ezért az internet felé fordult, ahol – mint mondta – sokkal szabadabban alkothat.

videó animáció reklám Google
Kapcsolódó cikkek