A Coca-Cola és az Olimpia kapcsolata 1928-ig nyúlik vissza. Neville Isdell a cég igazgatótanácsának vezetője a BBC-nek a tibeti eseményekkel kapcsolatban elmondta: a Coca-Cola az olimpia szellemiségét támogatja, függetlenül attól, hogy éppen hol rendezik meg. Ennek megfelelően a vállalat az 1936-os berlini Olimpián is szponzorként jelent meg. Isdell a történetet úgy kommentálta: a támogatásról öt évvel a megrendezés előtt született döntés, és még 1936-ben sem volt egyértelmű a helyzet. Mint mondta, Neville Chamberlain rendkívül népszerű volt a Hitlerrel folytatott tárgyalása idején.
Számos más nagyvállalat is támogatja az Olimpiát, köztük az Adidas, a Kodak és a Volkswagen. Az idei olimpiai váltót megzavaró Tibet-barát tüntetések azonban több szponzort stratégiája újragondolására késztettek. A Reebok például nem engedi atlétáit sajtókonferenciákra és a sportolókkal egyéni interjút sem lehet készíteni.
A Coca-Cola vezér ennek ellenére kitart álláspontja mellett és azt reméli, az Olimpia segít újra megnyitni a világ felé Kínát. Hozzátette: szándékában áll saját kezében vinni a jelképes fáklyát a nyitónapon, amely szerinte a béke szimbóluma. Isdell kijelentette: még ha a célok nemesek is, nem helyes a béke jelképét más ügy érdekében felhasználni.