Az Alstom 47 millió eurós megrendelést nyert el a chilei metróhálózat üzemeltetőjétől, a Metro de Santiagótól. A megrendelő a város metróhálózatának 4 és 4A vonalán helyezi majd üzembe a 36 Metropolis metrókocsit. A megbízás egy 2002-es megállapodás opciójának lehívása. Az Alstom, amely az új budapesti metrószerelvények szállítója is, eddig több mint 2500 Metropolis gyártására és szállítására kapott megrendelést. Gyáraiból került ki a világ minden negyedik üzemelő metrókocsija.

A most megrendelt szerelvényeket egy nemzetközi kooperáció keretében állítják elő az Alstom kompetenciaközpontjai. Az összesen 12 metrószerelvényt - amelyek mindegyike 3, rozsdamentes acélból készült Metropolis metrókocsiból áll majd -, az Alstom brazíliai, Lapaban található üzeme gyártja majd le. Elektromos vontató és irányítóberendezéseit a franciaországi Villeurbanne-i, a Tarbes-i valamint az Ornans-i üzemek szállítják, a Saint-Ouen-ben található egység állítja majd elő a fedélzeti automata vonatvezérlést (ATC), míg az utastájékoztató rendszert a kanadai, montreáli üzem gyártja majd.

Az új szerelvények szállítására 2009 végén kerülhet sor. A forgóvázakat az Alstom chilei munkatársai a Metro de Santiago egyik karbantartóüzemében építik majd be a szerelvényekbe, és további műszaki támogatást biztosítanak a korszerű járművek garanciális időszaka alatt.

1998 óta az Alstom építi és tartja karban a szingapúri metrót, a világ legnagyobb automata metrórendszerét. 2003-ban e cég nyerte el a Lausanne-i automata metró megépítésére szóló megbízást, Kínában pedig az idei kínai olimpia létesítményeit kiszolgáló pekingi 2-es metróvonal biztosító- és jelzőberendezésér építi ki.