Cégvilág

Jóból is megárt a sok? Az NBC nem győzi mérni az olimpia nézőit

Az NBC Universal hálózata számos televíziós csatornát, és online médiumot foglal magába. A jövő hónapban kezdődő Olimpia 3 600 órányi közvetítést, és óriási néző tömeget jelent. A kérdés: hogyan mérjék pontosan a nézők összetételét a reklámozók számára?

Az Olimpia egyedi esemény, amely tizenhét napon keresztül felvillanyozza az embereket, és ezáltal a csatornáinkat is – nyilatkozta a New York Times-nak Alan Wurtzel, az NBC Universal elnöke.  Most azon törhetik a fejüket, hogyan mérik le a hatalmas nézősereg pontos összetételét a különböző platformokon.

A teljes nézőszám index (total audience measurement index, TAMI) voltaképpen a Nielsen és más elemző cégek adatainak összevetése és a remények szerint segít tisztázni a jelenlegi zavaros és pontatlan képet. Az Olimpia közvetítése hét NBC-hálózatba tartozó csatornán (NBC, Telemundo, USA, MSNBC, CNBC, Bravo, Oxygen), valamint az nbcolympics.com weboldalon zajlik, ez utóbbin streaming, és on-demand formában is.

A TAMI adatai megmutatják majd a nézőszámot, az egyedi internetes látogatók számát, és a weboldal egyes szekcióiban eltöltött időt. Wurtzel azt tervezi, hogy mindezt összevetik a webes demográfiai adatokkal, az eszköz preferenciával és egyúttal azt is próbálják mérni, hogyan hat az internetes média-fogyasztás a televízió nézettségére. "Fogalmam sincs, hogyan fogják használni az internetet a felhasználók, mert ilyen nagyságrendben senki nem közvetített még" – jelentette ki a társaság elnöke.

Az NBC azt tervezi: ősztől minden, főműsoridőben közvetített programot TAMI mérésnek vetnek alá. A rendszert addig is intenzíven tesztelik: negyven embert speciális mobil készülékekkel szerelnek fel, amelyekkel pontosan követhetik, mikor melyik csatornát nézik.

televízió TAMI NBC olimpia közvetít
Kapcsolódó cikkek