Nyáron olcsóbb a családi jégkrém
A kiskereskedelemben eladott jégkrém éves mennyisége 2007 június-2008 májusban meghaladja a 25 millió litert, ami 1 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban. Értékben a növekedés mértéke 8 százalék, egyik évről a másikra. Emelkedik az értékben mért eladásokon belül a pálcikás, tölcséres, szendvics, stb., összefoglaló néven impulz jégkrémek aránya. Rájuk jut az értékesítés több mint egyharmada.
Jelentősebb részt, közel kétharmadot visznek el a családi, nagy kiszerelésű hideg édességek, de csökken a piaci részesedésük. A jégkrém fő beszerzési helyei a modern üzlettípusok. A 400 négyzetméteresnél nagyobb boltok részaránya kétharmad az értékben mért forgalomból. A diszkontot és szupermarketet egyesítő, 401-2 500 négyzetméter eladóterű csatornára 43 százalék jutott a bolti értékesítésből, forintban számolva. Az előző időszakhoz képest 1 százalékponttal növekedett a bolttípus piaci súlya. A hipermarket piaci részesedése 24 százalék, ami 1 százalékponttal kevesebb, mint a korábbi, hasonló periódusban.
A hagyományos (400 négyzetméteres és kisebb) boltok értékben mért piaci részesedése 33 százalék. Meg kell azonban jegyezni, hogy a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe nem tartalmazza a szezonális árusítóhelyek adatait, amelyek a nyári hónapokban például vízparton, üdülő övezetben vagy forgalmasabb utcákban hűtőkből kínált pálcikás, tölcséres és szendvics jégkrém eladásait tartalmazzák.
A diszkont kiemelkedő szerepe együtt jár a kereskedelmi márkák kedveltségével. Éves szinten, azaz június és május között a jégkrémek kereskedelmi márkáinak mennyiségi részesedése 45 százalékra emelkedett, ami két százalékpont pluszt jelent az előző évhez képest. A fogyasztói átlagárak úgy alakulnak, mint a hullámvasút pályája. A családi jégkrém nyáron lesz olcsóbb, és szezonon kívül drágább. Például egy liter átlagára legutóbb december-januárban 589 forint volt, addig májusban 557-re csökkent. Az impulzus jégkrémek átlagára a melegebb hónapokban általában viszonylag magas.


