Marasztalnák az Apollo Tyrest - Polgár után Nyírbogdány is bejelentkezett
Korábban a Hajdú-Bihar megyei Polgár jelezte, hogy szívesen befogadná a gyárat.
A 20,5 hektáros ipari park az önkormányzat tulajdonában van, s a képviselőtestület tagjai előzetes döntést hoztak a beruházás fogadásának ajánlattételéről, erről tájékoztatták a gazdasági minisztériumot - mondta az önkormányzati vezető.
Hozzátette: hétfőn hivatalos ülésen is megerősítik a határozatot, s valamennyi, az üggyel kapcsolatos dokumentumot az indiai cég rendelkezésére bocsátják.
Balogh Tibor elmondta: a 2003-ban létrehozott ipari parkban minden termelői infrastruktúra rendelkezésre áll. A jelenlegi terület tovább is bővíthető, akár 50 hektáros nagyságúra.
Gazda László, az Észak-Alföldi regionális Fejlesztési Tanács elnöke, a nyírbogdányi térség MSZP-s országgyűlési képviselője a bejelentkezéssel kapcsolatban az MTI-nek elmondta: ideális hely a szabolcsi település a gumiabroncsgyár létrehozásához.
Véleményét azzal támasztotta alá, hogy a térségben több gumiipari vállalkozás található jelenleg is, amelyek, köztük a francia Michelin, éppen most alakítanak klasztert.
A működő gumigyárak szakember utánpótlása közép- és felsőfokú képzéssel biztosított a megyében, ahová Oroszországból szállítják az alapanyagot a termeléshez, s így a Apollo Tyres beruházásához adott minden befektetői körülmény.
Gazda László megemlítette azt is, hogy Nyírbogdány logisztikai szempontból szintén kiválóan alkalmas helyszín. Az ipari parkja a Budapest-Nyíregyháza-Záhony vasútvonal mellett található, s 40 kilométernyire fekszik a záhonyi határállomástól, amely az európai normál és az ázsiai széles nyomtávú vasúti pályák találkozási helye, átrakócentruma.
A nyíregyházi településtől 6 kilométerre van az M3-as autópálya, ahová az új 403-as főút vezet, elkerülve minden lakott környékbeli települést.
indiai gumiipari társaság, az Apollo Tyres Ltd. csütörtökön jelentette be, hogy visszavonja a gyöngyösi, 200 millió eurós beruházás tervét, és új helyszínt keres a gumigyárnak Magyarországon vagy más európai országban.
Az indiai cég egyebek mellett azzal indokolta a gyöngyösi beruházás lemondását, hogy a zöldmezős beruházással kapcsolatos adminisztratív eljárások váratlan késedelmet szenvedtek.
A 2008 januári bejelentés szerint a gyöngyösi az Apollo Tyres első tengeren túli zöldmezős beruházása lett volna. Az indiai cég a bejelentés óta megalapította magyarországi leányvállalatát, létrehozott egy információs irodát Gyöngyösön és megindította a tervezett beruházás engedélyezési eljárásait.
A Fidesz 2008. május 30-án bejelentette, hogy népszavazást kezdeményez a gumiabroncsgyár építése ellen.
Az Apollo Tyres-t 1975-ben alapították Indiában. Mára az első számú indiai nemzetközi gumiabroncs-gyártó társasággá vált, globális összehasonlításban pedig a 16. helyet foglalja el. Négy gyártóegységet üzemeltet Indiában, kettőt Dél-Afrikában és kettőt Zimbabwéban. A társaság több mint tízezer embernek ad munkát, éves árbevétele 2008-ban meghaladta az egymilliárd dollárt. Árbevételének 12 százaléka a több mint 60 országba irányuló exportból származik. Európában évi 1,5 millió darab gumiabroncsot értékesítenek.


