BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Marketinggel kaszálnak a cégek

Rengeteg vállalat igyekszik marketingcélra felhasználni az első labdarúgó-mérkőzésekkel már a hét közepén rajtolt, de a hivatalos megnyitóünnepséggel csak holnap kezdődő pekingi olimpiát. Nem csak az ötkarikás játékok hivatalos szponzorai próbálnak minél több bőrt lehúzni az eseményről, az egyes csapatok, sportolók támogatói, sőt a szponzorként meg sem jelenő cégek közül is több az olimpiára építi a következő hetek marketingtevékenységét.

A távközlési cégek közül több is jelezte már, hogy komoly akciókkal készül az eseményre. Az aranyeséllyel Kínába utazó magyar vízilabda-válogatottat támogató Vodafone például már több mint egy hónapja bejelentette: kiterjeszti a Vodafone Passport szolgáltatást az ázsiai országra, így az ott tartózkodók a kapcsolási díj megfizetése után otthoni tarifákon telefonálhatnak az olimpia és a paralimpia idején. Szintén kedvezményeket kínál a magyar olimpiai csapat gyémánt fokozatú főtámogatója, a T-Mobile, amely júliusban jelezte, hogy akár 30 százalékkal olcsóbban indíthatnak hívásokat a China Mobile hálózatából a játékokra utazó ügyfelei.

Az Invitel tegnap állt elő ajánlatával, amelynek értelmében augusztus 1. és szeptember 30. között előfizetői a meghirdetett listaárhoz képest 50 százalékkal kedvezőbb áron telefonálhatnak Kínába.

Az Autóker Holding a távközlési cégekkel ellentétben kifejezetten olimpikonjainkat célozta meg akciójával. Nem sokkal a válogatott Pekingbe utazása előtt írták alá azt az együttműködési megállapodást, amely szerint – aranyérem esetén – akár 30 százalékos lakásvásárlási kedvezményhez is juthatnak a csapattagok. A bronz-, ezüst- vagy aranyérem megszerzése után százalékosan növekvő a kedvezmény.

Komoly akciókkal vágnak neki a kéthetes olimpiának az elektronikai cikkeket értékesítő kereskedelmi láncok is. Nem véletlenül, hiszen az ötkarikás játékok az idén a második olyan esemény a labdarúgó Európa-bajnokság után, amely megdobhatja például az LCD-tévék iránti keresletet. Mivel azonban az Eb miatt már sokan előre hozták a vásárlást, a kereskedők most nem számítanak számottevően megugró értékesítésre, s ezért is próbálják fokozni az érdeklődést az akcióikkal. Erre a hétre az Electro World több mint harminc készüléktípusra – köztük a legnagyobb gyártók termékeire – hirdetett meg akciót. Nem meglepő módon a tévékészülék-vásárlások egyik legfontosabb döntési tényezője az ár, így az olimpiát megelőző akciótól is újabb felfutást vár az áruházlánc. Ezzel párhuzamosan a nagyobb tudású készülékek eladásában is megfigyelhető a visszafogott emelkedés. Elsősorban azok a vásárlók vizsgálják meg alaposabban a tévék tulajdonságait, akik már a digitális adás vételére alkalmasak akarnak beszerezni. A Media Markt azt ígéri, visszafizeti az olimpia első három napján vásárolt tévék és DVD-felvevők árát, ha a magyar csapat több mint kilenc aranyat szerez a játékokon.

Más kérdés, hogy sem a szakértők, sem a közvélemény szerint nem okoz majd komoly veszteségeket ez az ajánlat a láncnak. A PricewaterhouseCoopersnél úgy gondolják, a magyar csapat összesen 17 éremmel tér haza Kínából, s ezt a véleményt nagyjából osztják a külföldi lapok is. Véleményeltérés van ugyanakkor az aranyérmek számában: az olasz La Gazzetta dello Sport ötöt, az amerikai Sports Illustrated pedig mindössze hármat vár a magyaroktól. A hazai érintettek és a közvélemény ennél némileg optimistább: Schmitt Pál, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke hat aranyra számít, a szurkolók pedig – a Szonda Ipsos felmérése szerint – átlagosan nyolcat várnak.

Mindenesetre valószínűsíthető: a hazai csapat annak ellenére kevesebb első helyet szerez, mint négy évvel ezelőtt Athénban, hogy az állam ezúttal több pénzt költött az olim-

piai felkészülésre. A kormányzat tájékoztatása szerint összesen 3 milliárd forintot fordított a költségvetés a 2008-as pekingi olimpián, valamint a paralimpián való részvételre és a versenysport finanszírozására, ez 50 százalékkal több, mint négy évvel korábban.

Növekvő Kínai reklámkiadások

Egy pekingi média-tanácsadó, az R3 becslése szerint Kínában a cégek az idén mintegy 19 százalékkal többet költenek reklámra a tavalyinál.

Ez irányú kiadásaik várhatóan mintegy 54,3 milliárd dollárt tesznek majd ki, és ebből 8,6 milliárd dollár lesz az a költség, amely kizárólag az ötkarikás játékoknak tulajdonítható.

Csak az olimpiai szponzorok 21,8 milliárd jüant (3,2 milliárd dollár) költenek el az idén, ez a múlt évhez képest 52 százalékos emelkedés. Az R3 – amely egyebek között olyan támogatókat vizsgált, mint a Coca-Cola, az Adidas vagy a Lenovo – úgy véli, az olimpiai reklámkiadások utólagos hatása még évekig érezhető lesz a játékok után is. Reuters

Ez irányú kiadásaik várhatóan mintegy 54,3 milliárd dollárt tesznek majd ki, és ebből 8,6 milliárd dollár lesz az a költség, amely kizárólag az ötkarikás játékoknak tulajdonítható.

Csak az olimpiai szponzorok 21,8 milliárd jüant (3,2 milliárd dollár) költenek el az idén, ez a múlt évhez képest 52 százalékos emelkedés. Az R3 – amely egyebek között olyan támogatókat vizsgált, mint a Coca-Cola, az Adidas vagy a Lenovo – úgy véli, az olimpiai reklámkiadások utólagos hatása még évekig érezhető lesz a játékok után is. Reuters-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.