Cégvilág

Procter & Gamble: a gyenge dollár is segített

A világ elsőszámú háztartási-fogyasztói cikkeket gyártó társasága, az egyesült államokbeli Procter & Gamble az egy évvel korábbit 33 százalékkal meghaladó, 3,02 milliárd dolláros adózott eredményt ért el a június végén zárult negyedik üzleti negyedévben.

Az elemzői várakozásokat is jóval meghaladó profit részben egy adójóváírásnak, részben pedig annak köszönhető, hogy a társaság – az egyre magasabb alapanyag- és energiaárakat ellensúlyozandó – több termékcsalád esetében is emelte az árakat.

Az árbevétel az április-júniusi időszakban éves összevetésben 10 százalékkal, 21,3 milliárd dollárra nőtt.

A Procter & Gamble árbevételének több mint a fele az USA-n kívüli piacokról származik, így a növekedéshez az amerikai exportőröknek kedvező dollárárfolyam is hozzájárult: a zöldhasú a vezető nem-amerikai valuták kosarához képest a negyedév során 12 százalékkal gyengült.

dollár P&G
Kapcsolódó cikkek