A Google és az NBC Universal új megállapodása azt jelzi, hogy mindkét cég igyekszik átlépni eddigi korlátait. A Google az interneten kívül is szeretne elhelyezni reklámokat, míg az NBC szívesen tárgyalna a korábban csak a világhálón hirdető cégekkel. A társulás azonban ennél többet is jelent, a Google ugyanis korábban szerződött a Dish Network Company-vel, amelynek fő profilja a műholdas TV-adások nézőinek számlálása – adja hírül az AP.
A második legnagyobb amerikai műholdas szolgáltatóval kötött megállapodás értelmében a Google a set-top boxok segítségével tökéletes pontossággal mérheti, mit és mennyi ideig néz a közönség, ez pedig rendkívül értékes információ a hirdetők számára. Az NBC Universal tájékoztatása szerint a Google az elkövetkező hónapokban többek között a CNBC-n és az MSNBC-n hirdethet, de a lehetőséget a jövőben kiterjesztheti más csatornákra is.