Ezt írja elő ugyanis az elektronikus hírközlési szolgáltatás minőségének a fogyasztók védelmével összefüggő követelményeiről szóló kormányrendelet, amely most szeptember közepén lépett hatályba és kilencven napot ad a piaci szereplőknek a feltételek teljesítéséhez.
A jogszabály csökkenti a szolgáltatók adatszolgáltatási terheit és előírja, hogy mind a földfelszíni, mind a műholdas, mind pedig a kábeles technológián, előfizetői szerződések alapján nyújtott digitális televíziós szolgáltatások üzemeltetőinek a szolgáltatás minőségére vonatkozó célértékeket kell vállalniuk – hasonlóan ahhoz, ahogy azt jelenleg is teszik az analóg szolgáltatók. Szintén változás a korábbiakhoz képest, hogy a mobiltelefon-szolgáltatóknak célértéket kell vállalniuk a saját hálózaton belül küldött és fogadott SMS-ekre és MMS-ekre.
A sajtótájékoztatón Somodi Attila, az NHH központi piacfelügyeleti osztályvezetője bejelentette, hogy az NHH honlapján immár elérhetőek a legfrissebb szolgáltatásminőségi adatok, paraméterek*. Így az ár és a szolgáltatásminőség összehasonlítása alapján körültekintőbben tudnak a fogyasztók dönteni és választani a szolgáltatók és szolgáltatások közül.
Az adatok alapján megállapítható, hogy mind arányában, mind összességében is a mobiltelefon-szolgáltatással kapcsolatban van a legkevesebb, míg az internetszolgáltatással van a legtöbb gond, beleértve az ügyfélszolgálati tevékenységet is. Somodi hozzátette, a hazai internetszolgáltatást a gyors növekedés és az elaprózódott piac jellemzi, ezért sok esetben a piac bővülésével járó feladatokkal a szolgáltatók nem tudnak lépést tartani.