Ezúttal is egy remek kis autóval jelentkezett a SEAT. A negyedik generációs Ibiza nem csupán az „Arrow Design” koncepció alapján rajzolt karosszériájával, de a menettulajdonságaival is meghódítja vezetőjét.
Remek, igen közvetlen vezetési érzést nyújtó, 2+2 üléses kocsi lett az új Ibiza. Hogy miért minősítjük 2+2 ülésesnek az elődjénél hosszabb és szélesebb ötajtós újdonságot? Hát azért, mert a második üléssor mellett a felső ablakkeret olyan alacsonyan van, hogy akik már kinőttek a gyerekülésből, csak lehajtott fejjel látnak ki.
A gyerekülések rögzítéséhez egyébként Isofix rendszert találunk.
Pedig ezt leszámítva igazi telitalálat az Ibiza. Kezdjük azzal, hogy kellemesen kezelhető, élénken reagál a vezető minden rezzenésére, a kormányvisszajelzés pedig igen közvetlen. Az első nyomtáv 30, a hátsó 33 milliméterrel nőtt, úgyhogy a kocsi majdnem úgy viselkedik, mint egy gokart. Mégpedig a szélesebb nyomtáv mellett annak köszönhetően, hogy az elektrohidraulikus szervokormány (Electrically Powered Hydraulic Steering – EPHS) rásegítési karakterisztikáit az érzékenyebb működés, a mérsékelt utánfutás, az optimális irányíthatósági adottságok, a kisebb kormányerők, illetve az alap- és a sportos működés közötti nagyobb eltérés jegyében dolgozták át.
Az is szimpatikussá teszi az Ibizát, hogy nem lapul a talajhoz, és az első kerék elé hosszan kinyúló orra alját is magasan tartja, így nem kell aggódnunk, ha fekvőrendőr vagy dűlőút kerül elénk. Az utat az adaptív világítással (Adaptive Frontlighting System – AFS) kiegészített, erőteljes bi-xenon fényszórók világítják meg. Az autó eleje a szem formájú fényszórók és a hűtőrács újszerű elhelyezésének köszönhetően a korábbi változatnál jóval agresszívebbnek hat.
Az Ibiza tíz centivel hosszabb, mint elődje, így a csomagtartó űrtartalma 25 literrel bővülve eléri a 292 litert. Ez a hátsó ülések előrehajtásával tovább növelhető, akkor azonban nem kapunk sík padlót. Egyes modellváltozatoknál a csomagtér oldalkárpitja kisebb tárgyak elhelyezésére kiválóan alkalmas rögzítő hálót, valamint az izzókészlet számára kialakított, rögzítő szalagos rekeszt is kínál.
A kocsi nem csupán a karosszériájával mutat sportosságot. Beülve az első sajátosság, amelyre felfigyelhetünk, az elődmodellnél 2 centivel alacsonyabb, kifejezetten „versenyzős” üléspozíció. A nagyon okosan tervezett és kellően kemény első ülések oldalpárnái is jóval határozottabb tartást biztosítanak. Az új tervezésű műszerfalat két nagyméretű körműszer uralja. A műszerfalra USB-csatlakozó és AUX-bemenet is rendelhető, amellyel iPod, MP3 vagy más hasonló adathordozó csatlakoztatható.
Az új Ibiza aktív biztonsági rendszerei között a blokkolás- és a kipörgésgátló (TCS), valamint az elektronikus menetstabilizáló (ESP) és a vészfékrásegítő (EBA), illetve az abroncsnyomás-ellenőrző egyaránt szerepel.
A motorkínálat középső tagja, az 1,4 literes, 16 szelepes benzinmotor teljesítménye 85 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig a 3800-as percenkénti fordulatszámnál 132 newtonméter. Ezáltal a városi forgalomban is igen takarékosan használható az autó, amely ezzel a kis nyomatékos motorral átlagosan 6,2 liter benzinnel is megelégszik száz kilométerenként.
Az Ibiza egyik különlegessége a „black panel design” rádiókészülék, amely a megjelenéséről kapta a nevét. A gyári sajtóanyag szerint vonzó és felettébb funkcionális kiegészítőként a rádió kifinomult bluetooth-telefonrendszert is kínál, amely fokozza a vezető és az utas kényelmét és biztonságát. Ez a rádió azonban teljesen másként programozható, mint bármely más készülék, úgyhogy az első elindulás előtt ajánlott a kezelési útmutató alapos tanulmányozása.
H./sz./m.: 4052/1693/1445 mm
Tengelytáv: 2469 mm
Csomagtér: 292 liter
Menetkész tömeg: 1040 kg
Tank: 45 liter
Teljesítmény: 85 LE, 5000 ford./p.
Nyomaték: 132 Nm, 3800 ford./p.
Végebesség: 175 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 12,2 s
Fogyasztás: város 8,2, vidék 5,1, vegyes 6,2 l/100 km
Alapár: 3 140 000 forint
H./sz./m.: 4052/1693/1445 mm
Tengelytáv: 2469 mm
Csomagtér: 292 liter
Menetkész tömeg: 1040 kg
Tank: 45 liter
Teljesítmény: 85 LE, 5000 ford./p.
Nyomaték: 132 Nm, 3800 ford./p.
Végebesség: 175 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 12,2 s
Fogyasztás: város 8,2, vidék 5,1, vegyes 6,2 l/100 km
Alapár: 3 140 000 forint-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.