A Nemzeti Hírközlési Hatóság egyben kötelezte a céget hivatalból lefolytatott eljárás költségeinek megtérítésére is. Az elektronikus hírközlési törvény szerint a mobilszolgáltatóknak az előre fizető (pre-paid, vagy feltöltő kártyát használó) ügyfeleknek panasz esetén, az utólag fizetőknek pedig kérésére, olyan hívásrészletező számlát (forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó kimutatást) kell kiállítaniuk, amely tartalmazza a hívott számot, a hívás kezdő időpontját és időtartamát, a hívásegység díját és a hívás díját.
Az NHH 2008 nyarán megállapította, hogy bár a Vodafone ad kimutatást a számlapanasszal élő előre fizető ügyfeleknek, abban a korábbi felszólítás ellenére sem szerepel a hívás díja. Az NHH nem tudja elfogadni a Vodafone gyakorlatát, mellyel az előfizető feladatává teszi az egyes hívások díjának kiszámítását.
A vizsgálat idején a Vodafone-nak mintegy 1,3 millió pre-paid kártyás ügyfele volt, a kimutatás jogszabályoknak megfelelő kiállítása az előfizető szempontjából garanciális jelentőségű.