A Jedik legyőzték Barbie-t
Hiába javított az összképen a Fisher-Price és az American Girl márka, a Mattel nem teljesített jól a harmadik negyedévben. A 238.1 millió dolláros profit mindössze egy százalékos növekedést jelent az elmúlt évhez képest, az eladások pedig csak hat százalékkal növekedtek – tudósít az AP. Hiába javított a gyenge dollár két százalékpontot az eredményen, a Barbie vállalat elszomorította az elemzőket.
Az elnök-vezérigazgató ugyanakkor nem értékelte rossznak az eredményeket, amelyek – mint mondja – a jelen gazdasági helyzetben megfelelőek. Robert A. Eckert kiemelte: még csak most kezdődik az ünnepi időszak, a Mattel pedig az iparág legizgalmasabb játékait tudhatja magáénak, amelyek biztosan fellendítik a kereskedést.
A rivális Hasbronak viszont nincs mit kompenzálnia karácsonykor: a Star Wars, Playskool és Nerf márkái a Wall Street várakozásait meghaladóan felélénkítették a vállalatot a harmadik negyedévben – derül ki a vállalat jelentéséből. A cég nettó bevétele öt százalékkal emelkedett, az 1.30 milliárd dolláros bevétek pedig meghaladja az 1.27 milliárd dolláros várakozásokat.


